Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-02-02  |  Ostatnia aktualizacja: 2007-02-02
Rok 2007 rokiem RFID?
Rok 2007 rokiem RFID?
Rok 2007 rokiem RFID?
Wkrótce, RFID będzie mógł namierzyć przedmioty jak tylko klient weźmie je z półki sklepowej i włączony wyświetli bardzo precyzyjne informacje i rady – jak na przykład to, która koszula będzie pasować do tych spodni, które właśnie trzymasz i gdzie dokładnie jej szukać.

RFID został stworzony, by pomóc sprzedawcom i dostarczycielom usług, by trafić do klienta z precyzyjnie dobrana informacją odnoszącą się do jego doświadczeń. Po roku 2005, który był czasem szumu medialnego wokół tej technologii i roku 2006, który był okresem testów i walidacji, obecnie, w 2007 roku, system RFID staje się niezbędnym narzędziem handlowców. Pozwala on gromadzić informacje dotyczące zachowań klientów i reagować na nie.

Pracownicy działów „Best Buy” na stoiskach z płytami CD i DVD znacznie sprawniej zarządzają zasobami gdy RFID wykonuje za nich lwią część pracy. Aplikacje RFID, które stworzyły listę brakujących i kończących się towarów znacznie ułatwiły pracę.

Technologia ta pozwala określić czas w którym przedmiot opuścił magazyn i zniknął, co pozwoli śledczym i prokuratorom sprawdzić precyzyjnie zapis z kamer ochrony dokładnie w czasie gdy zajście miało miejsce. Pozwoli to na stworzenie szczelniejszego systemu zapobiegania kradzieżom.
Obecnie, gdy technologia RFID opuściła zamknięte laboratoria i staje się coraz bardziej dostępna. Firmy zaczynają dostrzegać korzyści z niej płynące. Pozwala ona oszczędzić czas, pieniądze i lepiej dopasować ofertę do gustu klienta.

Twórcy RFID przyznają, iż aby czerpać z tej technologii realne korzyści, trzeba nauczyć się wykorzystywać ją holistycznie. Frank Cornelius z New Balance zgadza się, że głównym wyzwaniem przy implementowaniu RFID jest rozszyfrowanie jak czerpać z tej technologii więcej korzyści. Przyznał, że jego firma testowała system w 2006 roku i rzeczywiście jest on w stanie namierzyć 100 procent towaru. Obecnie firma planuje użycie go w przynajmniej jednym sklepie do inwentaryzacji. Równocześnie będą ją prowadzić pracownicy metodą tradycyjną, by ocenić, czy nowa technologia jest efektywna.

Eksperci dodają, że RFID będzie zintegrowany z aplikacjami on-line tak, by klient w sklepie miał dostęp do informacji równie łatwy co przy użyciu internetu. Przyznają też, iż zaufanie klienta i jakość usług będą czynnikami różnicującymi poszczególnych sprzedawców, gdyż koniec końców wszyscy wprowadzą identyczną technologię do swoich sklepów. To, który z nich wybierze klient będzie zależało od tego, który z systemów będzie dlań przyjaźniejszy.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
EE Times
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także