Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-02-02 | Ostatnia aktualizacja: 2007-02-02
Rok 2007 rokiem RFID?

Rok 2007 rokiem RFID?
RFID został stworzony, by pomóc sprzedawcom i dostarczycielom usług, by trafić do klienta z precyzyjnie dobrana informacją odnoszącą się do jego doświadczeń. Po roku 2005, który był czasem szumu medialnego wokół tej technologii i roku 2006, który był okresem testów i walidacji, obecnie, w 2007 roku, system RFID staje się niezbędnym narzędziem handlowców. Pozwala on gromadzić informacje dotyczące zachowań klientów i reagować na nie.
Pracownicy działów „Best Buy” na stoiskach z płytami CD i DVD znacznie sprawniej zarządzają zasobami gdy RFID wykonuje za nich lwią część pracy. Aplikacje RFID, które stworzyły listę brakujących i kończących się towarów znacznie ułatwiły pracę.
Technologia ta pozwala określić czas w którym przedmiot opuścił magazyn i zniknął, co pozwoli śledczym i prokuratorom sprawdzić precyzyjnie zapis z kamer ochrony dokładnie w czasie gdy zajście miało miejsce. Pozwoli to na stworzenie szczelniejszego systemu zapobiegania kradzieżom.
Obecnie, gdy technologia RFID opuściła zamknięte laboratoria i staje się coraz bardziej dostępna. Firmy zaczynają dostrzegać korzyści z niej płynące. Pozwala ona oszczędzić czas, pieniądze i lepiej dopasować ofertę do gustu klienta.
Twórcy RFID przyznają, iż aby czerpać z tej technologii realne korzyści, trzeba nauczyć się wykorzystywać ją holistycznie. Frank Cornelius z New Balance zgadza się, że głównym wyzwaniem przy implementowaniu RFID jest rozszyfrowanie jak czerpać z tej technologii więcej korzyści. Przyznał, że jego firma testowała system w 2006 roku i rzeczywiście jest on w stanie namierzyć 100 procent towaru. Obecnie firma planuje użycie go w przynajmniej jednym sklepie do inwentaryzacji. Równocześnie będą ją prowadzić pracownicy metodą tradycyjną, by ocenić, czy nowa technologia jest efektywna.
Eksperci dodają, że RFID będzie zintegrowany z aplikacjami on-line tak, by klient w sklepie miał dostęp do informacji równie łatwy co przy użyciu internetu. Przyznają też, iż zaufanie klienta i jakość usług będą czynnikami różnicującymi poszczególnych sprzedawców, gdyż koniec końców wszyscy wprowadzą identyczną technologię do swoich sklepów. To, który z nich wybierze klient będzie zależało od tego, który z systemów będzie dlań przyjaźniejszy.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- EE Times

Komentarze (0)
Czytaj także
-
ABC systemów wizyjnych – część 3 – tworzenie, zastosowanie, perspektywy
Sprawdzanie kompletności czujnikiem BVS firmy Balluff Tworzenie niezawodnego przemysłowego systemu wizyjnego Praca nad systemem zaczyna...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-