Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-01-04 | Ostatnia aktualizacja: 2008-01-04
Samolot szpiegowski, który podładuje swe akumulatory wprost z linii energetycznej

Samolot szpiegowski, który podładuje swe akumulatory wprost z linii energetycznej
Ten mały samolocik szpiegowski o zaledwie metrowej rozpiętości skrzydeł może w dodatku zmieniać swój kształt tak, by nie wzbudzać podejrzeń wyglądając po prostu jak śmieć, który zawisł na linii.
Technologie umożliwiające zmianę kształtu są opracowywane we współpracy z DARPA, naukowym ramieniem Pentagonu. Kluczowymi są tutaj węglowe kompozyty oraz teleskopowe skrzydła, które w ciągu kilku sekund mogą zostać rozpostarte.
Wciąż jednak kilka kwestii pozostaje do rozwiązania. Zac Richardson, inżynier wysokich napięć z National Grid ostrzega, że przyłączenie MAV’a do 11 kilowoltowej linii energetycznej może spowodować krótkie spięcie i spowodować automatyczne wyłączenie zasilania.
Natomiast zbliżenie się do 400 kilowoltowej linii, może spowodować wyładowania elektryczne pomiędzy linią a MAV’em. „Będzie tak wisiał błyskając i trzaskając wskazując swe położenie już z daleka,” – powiedział Richardson.
„Nawet latawce, które zawieszają się na liniach energetycznych powodują uszkodzenia.” – dodał Ian Fells, ekspert od przesyłu energii elektrycznej. „To wielce cudaczny pomysł, by lądować samolotem na linii energetycznej.” – dodał.
Pomimo trudności i głosów krytyki, AFRL planuje rozpocząć loty testowe w 2008 roku.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- NewScientistTech

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Nowoczesna ścieżka edukacyjna w BCU przy Lotniczych Zakładaach Naukowych
Firma Bosch Rexroth, uznawana za lidera w dziedzinie technologii napędów i systemów sterowania, podjęła się ambitnego zadania - kompleksowo...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-