Powrót do listy wiadomości Dodano: 2006-04-19  |  Ostatnia aktualizacja: 2006-04-19
Serwis i wsparcie techniczne ABB - zarządzanie cyklem życia produktu
Serwis i wsparcie techniczne ABB - zarządzanie cyklem życia produktu
Serwis i wsparcie techniczne ABB - zarządzanie cyklem życia produktu
Firma ABB opracowała model zarządzania cyklem życia produktu, którego podstawą jest serwis proaktywny. Głównym założeniem tej filozofii jest zapewnienie pełnego wykorzystania produktu. ABB zapewnia wsparcie dla użytkowników i umożliwia płynne wprowadzenie nowego produktu w momencie, gdy kończy się okres serwisowania wykorzystywanych przez klienta systemów.

Opracowany przez ABB model zarządzania dzieli cykl życia produktu na cztery fazy: aktywną, klasyczną, z ograniczeniami i przestarzałą. Każda faza ma inne implikacje dla użytkownika końcowego w zakresie dostępnego serwisu i technicznego wsparcia.
Faza aktywna trwa zazwyczaj przez okres od pięciu do dziesięciu lat, licząc od chwili wprowadzenia produktu na rynek. W trakcie tej fazy użytkownik korzysta z opcji przewidzianych w gwarancji i usług dodatkowych, takich jak szkolenie wstępne czy wsparcie techniczne. Firma zapewnia równie ż pełen zestaw usług związanych z cyklem życia produktu, począwszy od umów o dostępności części zamiennych, aż do usług związanych z harmonogramowym serwisem prewencyjnym. Faza ta dobiega końca, gdy produkcja seryjna danego produktu kończy się, a ABB ogłasza za pośrednictwem swoich sprzedawców i serwisantów "Informację o możliwości zakupu ostatnich sztuk produktu".

W trakcie fazy klasycznej użytkownicy produktów cały czas korzystają z gwarantowanego wsparcia serwisowego. Faza klasyczna, trwająca zazwyczaj od siedmiu do dziesięciu lat, jest powiązana z pracami badawczymi i rozwojowymi, prowadzonymi w celu zapewnienia ciągłego wsparcia technicznego, przy równoczesnym rozwoju kolejnych generacji produktów. W tej fazie trwa rozwój technologiczny sprzętu i oprogramowania. Działania umożliwiają powstawanie nowych technik utrzymania ruchu oraz gwarantują pracę urządzeń na maksymalnych osiągach. Jeśli urządzenia nie są już oferowane, niektóre ich elementy wciąż są dostępne w sprzedaży. Istnieje możliwość rozbudowy systemu o kolejne zestawy, nie ma kłopotu z częściami zamiennymi oraz nowymi wersjami oprogramowania.
Po kilku latach nieprzerwanego użytkowania pojawia się pierwsza potrzeba konserwacji produktu. Stosując się do zalecanego przez ABB harmonogramu serwisowania, koszty eksploatacji urządzenia ulegają minimalizacji. Zalecenia te publikowane są dla każdej rodziny produktów i bazują na latach doświadczeń w produkcji i serwisowaniu.

Unowocześnianie urządzeń oraz oferty związane z retrofitem zmierzają do zwiększenia wydajności i wydłużenia cyklu życia produktu. W trakcie trwania fazy klasycznej ABB publikuje coroczną aktualizację dotyczącą planu cyklu życia produktu, co zapewnia pełen serwis informacyjny dla użytkowników końcowych.
W fazie z ograniczeniami nie są dokonywane żadne unowocześnienia produktu. W miarę dostępności komponentów i materiał ów oferowane są usługi w zakresie sprzedaży części zamiennych. Wzrasta wykorzystanie części poddanych regeneracji. Pod koniec tej fazy modele produktu są w znacznej mierze wycofywane z rynku.

O przejściu produktu do fazy "wycofywania" (przestarzałej) firma ABB informuje klientów ze stosownym wyprzedzeniem. Dzięki temu użytkownicy mogą dokonać końcowych zakupów części zamiennych lub spokojnie przygotować się do przejścia na nową technologię. W tej fazie wsparcie produktowe jest wciąż dostępne.
Produkt zostaje przesunięty do fazy "przestarzały", gdy nie ma już możliwości zapewnienia po rozsądnych kosztach wsparcia produktowego, bądź ABB nie ma możliwości technicznych obsługi danego produktu, lub nie są już dostępne stare technologie. W praktyce oznacza to, że nie ma gwarancji dostępności wsparcia serwisowego, części zamiennych, napraw i serwisu na obiekcie. Części zamienne i usługi w zakresie napraw są zazwyczaj dostępne tak długo, jak podzespoły i komponenty pozostają w magazynach ABB.

Zarządzanie cyklem życia produktu maksymalizuje wartość sprzętu oraz inwestycji związanych z utrzymaniem ruchu przez:
- zapewnienie dostępności części zamiennych i obsługi w całym cyklu życia,
- umożliwienie skutecznego wsparcia produktowego i konserwacji w celu zapewnienia
zwiększonej niezawodności,
- zapewnienie nowemu produktowi funkcjonalności poprzez kontynuację ścieżki aktualizacji,
- płynne przejście do nowej technologii pod koniec życia produktu.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
ABB
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także