Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-02-26 | Ostatnia aktualizacja: 2011-02-26
Sieciowy system ostrzegania kierowców

Sieciowy system ostrzegania kierowców
Według jego twórców, oprogramowanie do komunikacji samochód-samochód oraz samochód-infrastruktura (C2X) może dzięki systemowi GPS i specjalnie w tym celu zmodyfikowanym modułom Wi-Fi poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu.
„Pozycja samochodu oraz dane sensoryczne o prędkości, przyspieszeniu czy poślizgu mogą być przesyłane bezprzewodowo do przydrożnych urządzeń (RSU).” – stwierdził Josef Jiru, menedżer projektu z Fraunhofer.
RSU mogą przesyłać samochodom różne informacje dotyczące warunków panujących na drodze przed nimi, wypadków czy prędkości z jaką trafią akurat na zielone światło.
C2X informuje kierowców trojako. Po pierwsze, dane dotyczące pozycji, kierunku ruchu oraz prędkości pojazdu przesyłane są pomiędzy samochodami a RSU.
Po drugie, system wykorzystuje zgromadzone informacje o zdarzeniach związanych z ruchem. Na przykład, kilka gwałtownie hamujących równocześnie samochodów jest interpretowanych jako wypadek.
I po trzecie, dane te łączone są z ogólnymi informacjami o ruchu, jak choćby sekwencja zmian świateł, uzyskanymi dzięki transmisji samochód-samochód. RSU łączy te dane z tymi uzyskanymi z centrum ruchu.
Systemy tego rodzaju znajdują się w orbicie zainteresowań naukowców już od jakiegoś czasu. Przykładem takiego rozwiązania jest europejski system I-WAY.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Butelka z krachlą wraca w wielkim stylu - dzięki pomocy B&R
Butelki z krachlą Stara, dobra butelka z krachlą wraca w wielkim stylu. Firma AMS Getränketechnik projektuje i wytwarza maszyny...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-