Powrót do listy wiadomości Dodano: 2022-02-10  |  Ostatnia aktualizacja: 2022-02-10
Silnik bez metali ziem rzadkich w drodze
fot. pixabay
fot. pixabay

Valeo, grupa Renault oraz Valeo Siemens eAutomotive podpisały memorandum w celu nawiązania strategicznego partnerstwa w zakresie projektowania, opracowywania i produkcji nowej generacji silników elektrycznych niezawierających metali ziem rzadkich, które mają mieć miejsce we Francji. Valeo ogłosiło również, że planuje przejąć pełną kontrolę nad joint venture Valeo Siemens eAutomotive jeszcze w lipcu tego roku.

Partnerzy w ramach projektu planują połączyć swoje know-how, aby zaprojektować innowacyjny system elektrycznego układu napędowego, oferując klientom więcej mocy przy mniejszym zużyciu energii, a także elminując konieczność stosowania w jego konstrukcji materiałów ziem rzadkich.

Renault opracuje i wyprodukuje technologię wirnika silnika synchronicznego wzbudzanego elektrycznie, która ma zwiększyć wydajność energetyczną, będąc również odpowiedzialnym za ogólną architekturę silnika. Valeo i Valeo Siemens eAutomotive opracują i wyprodukują natomiast stojan w oparciu o doświadczenie Valeo w zakresie montażu przewodów miedzianych. Pozwoli to na osiągnięcie wysokiej gęstości miedzi w stojanie, co pozytywnie wpłynie pozytywnie na wydajność.

- To strategiczne partnerstwo zaowocuje wykonaniem dużego kroku naprzód w dziedzinie elektromobilności - powiedział dyrektor generalny Valeo, Christophe Périllat - Wraz z grupą Renault tworzymy samochodowy silnik elektryczny nowej generacji, który eliminuje potrzebę stosowania metali ziem rzadkich. Spełni on najbardziej rygorystyczne wymagania środowiskowe i najwyższe standardy wydajności.

Dyrektor generalny grupy Renault, Luca de Meo dodał: - Partnerstwo jest kolejnym dowodem naszego potencjału bycia w czołówce elektrycznej rewolucji zachodzącej w przemyśle motoryzacyjnym i zakotwiczenia nowego motoryzacyjnego łańcucha wartości we Francji.

Kiedy w lipcu Valeo przejmie pełną kontrolę nad wspólnym przedsięwzięciem Valeo Siemens eAutomotive, planuje zmienić nazwę joint venture na Valeo Powertrain Systems. Przewiduje przy tym w latach 2021-2025 roczny wzrost na poziomie ponad 12%. Spółka, która zatrudnia obecnie ponad 4000 osób w pięciu krajach jest obecnie zaangażowana w kilka projektów rozwojowych, których sprzedaż ma przynieść 11 miliardów euro przychodu.

Valeo przewiduje, że do 2030 roku rynek elektryfikacji produktów wysokiego napięcia będzie wart 92 miliardów euro, a jego 40% przypadnie dostawcom motoryzacyjnym. Do 2030 roku natomiast sektor pojazdów wyposażonych w elektryczne układy napędowe wysokiego napięcia będzie stanowić 35% światowej produkcji motoryzacyjnej.

Do końca 2022 roku Valeo planuje dostarczyć elektryczne układy napędowe, silniki, falowniki lub ładowarki pokładowe do ponad 90 modeli pojazdów elektrycznych i hybrydowych budowanych łącznie przez 21 różnych producentów samochodów. Partnerzy zamierzają rozpocząć masową produkcję silników o mocy 200kW w 2027 roku w fabryce Renault w Cléon.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :