
Valeo, grupa Renault oraz Valeo Siemens eAutomotive podpisały memorandum w celu nawiązania strategicznego partnerstwa w zakresie projektowania, opracowywania i produkcji nowej generacji silników elektrycznych niezawierających metali ziem rzadkich, które mają mieć miejsce we Francji. Valeo ogłosiło również, że planuje przejąć pełną kontrolę nad joint venture Valeo Siemens eAutomotive jeszcze w lipcu tego roku.
Partnerzy w ramach projektu planują połączyć swoje know-how, aby zaprojektować innowacyjny system elektrycznego układu napędowego, oferując klientom więcej mocy przy mniejszym zużyciu energii, a także elminując konieczność stosowania w jego konstrukcji materiałów ziem rzadkich.
Renault opracuje i wyprodukuje technologię wirnika silnika synchronicznego wzbudzanego elektrycznie, która ma zwiększyć wydajność energetyczną, będąc również odpowiedzialnym za ogólną architekturę silnika. Valeo i Valeo Siemens eAutomotive opracują i wyprodukują natomiast stojan w oparciu o doświadczenie Valeo w zakresie montażu przewodów miedzianych. Pozwoli to na osiągnięcie wysokiej gęstości miedzi w stojanie, co pozytywnie wpłynie pozytywnie na wydajność.
- To strategiczne partnerstwo zaowocuje wykonaniem dużego kroku naprzód w dziedzinie elektromobilności - powiedział dyrektor generalny Valeo, Christophe Périllat - Wraz z grupą Renault tworzymy samochodowy silnik elektryczny nowej generacji, który eliminuje potrzebę stosowania metali ziem rzadkich. Spełni on najbardziej rygorystyczne wymagania środowiskowe i najwyższe standardy wydajności.
Dyrektor generalny grupy Renault, Luca de Meo dodał: - Partnerstwo jest kolejnym dowodem naszego potencjału bycia w czołówce elektrycznej rewolucji zachodzącej w przemyśle motoryzacyjnym i zakotwiczenia nowego motoryzacyjnego łańcucha wartości we Francji.
Kiedy w lipcu Valeo przejmie pełną kontrolę nad wspólnym przedsięwzięciem Valeo Siemens eAutomotive, planuje zmienić nazwę joint venture na Valeo Powertrain Systems. Przewiduje przy tym w latach 2021-2025 roczny wzrost na poziomie ponad 12%. Spółka, która zatrudnia obecnie ponad 4000 osób w pięciu krajach jest obecnie zaangażowana w kilka projektów rozwojowych, których sprzedaż ma przynieść 11 miliardów euro przychodu.
Valeo przewiduje, że do 2030 roku rynek elektryfikacji produktów wysokiego napięcia będzie wart 92 miliardów euro, a jego 40% przypadnie dostawcom motoryzacyjnym. Do 2030 roku natomiast sektor pojazdów wyposażonych w elektryczne układy napędowe wysokiego napięcia będzie stanowić 35% światowej produkcji motoryzacyjnej.
Do końca 2022 roku Valeo planuje dostarczyć elektryczne układy napędowe, silniki, falowniki lub ładowarki pokładowe do ponad 90 modeli pojazdów elektrycznych i hybrydowych budowanych łącznie przez 21 różnych producentów samochodów. Partnerzy zamierzają rozpocząć masową produkcję silników o mocy 200kW w 2027 roku w fabryce Renault w Cléon.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przekładnie do silników elektrycznych: siła napędowa elektryfikacji
1- i 2-biegowe napędy ROTATRAC eGFZ są przeznaczone do wysokoobrotowych silników elektrycznych stosowanych w napędach na dwa i cztery koła ...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-