Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-04-28 | Ostatnia aktualizacja: 2010-04-28
Spadek sprzedaży napędów średniego napięcia
Światowy rynek napędów średniego napięcia (MV) urósł w 2009 roku zaledwie o 0,7 procenta. Stanowi to dramatyczny spadek w porównaniu z rokiem 2008, gdy wzrost wyniósł aż 35 procent, głównie za sprawą zamówień z Chin, czytamy w najnowszym raporcie przygotowanym przez analityków z IMS Research.
Analitycy szacują, że w 2010 roku kryzys ekonomiczny będzie miał na rynek napędów MV wpływ jeszcze większy. Przychody spadną o 16,2 procenta, a liczba zamówień o 10,9 procenta. Opóźnienie wpływu kryzysu ekonomicznego wynika z dużego nagromadzenia zamówień sprzed recesji, oraz długiego cyklu produkcji tych skomplikowanych napędów.
W 2008 roku, globalna sprzedaż napędów MV warta była około 2,175 miliarda dolarów. W roku kolejnym, wzrosła nieznacznie do 2,19 miliarda dolarów. Liczba zamówień w 2009 roku była o 3,2 procenta większa niż w roku 2008.
Analitycy szacują, że rynek ten silnie się w tym roku skurczy w wyniku mniejszej liczby zamówień złożonych w 2009 roku, szczególnie ze strony sektorów: metalurgicznego, górniczego, cementowego i okrętowego. Te cztery sektory razem wygenerowały w 2008 roku przeszło połowę zamówień na wszystkie napędy MV. Jedynymi sektorami, które według szacunków analityków zwiększą liczbę zamówień w 2009 i 2010 roku są: energetyczny i wod-kan. Wynika to z rosnącej populacji, postępującej urbanizacji, oraz rozwoju infrastruktury w regionach rozwijających się.
Największym dziś rynkiem napędów MV są Chiny, odpowiadają za około 43 procent przychodów i 58 procent zamówień w 2009 roku. Analitycy z IMS szacują jednak, że rynek chiński zasadniczo w przyszłości spowolni, a pomimo tego wciąż będzie się rozwijał do 2013 roku w tempie średnio 13 procent rocznie. Średnie ceny napędów MV są w Chinach znacznie poniżej globalnej średniej, co wynika z ogromnej konkurencji, oraz dominacji napędów o niższej mocy znamionowej.
W 2009 roku, amerykański i zachodnioeuropejski rynki napędów MV reprezentują odpowiednio około 14 i 9 procent światowej sprzedaży. Analitycy z IMS szacują, że skurczą się one w 2010 roku o przeszło 35 procent. I chociaż, według szacunków, dwucyfrowe wzrosty powinny wrócić już w 2011 roku, poziom sprzedaży z 2008 roku osiągnięty zostanie dopiero w 2013 roku. Analitycy z IMS przewidują również, że średnie ceny spadać będą o około 3 procent rocznie w Stanach Zjednoczonych i 3,8 procenta w Europie Zachodniej.
Największym dostawcą na rynku napędów MV jest Siemens; firma wygenerowała około 26,5 procenta sprzedaży w 2009 roku. Drugie jest ABB z 20 procentowym udziałem w rynku, a trzecie Converteam z 13,5 procentowym udziałem. Dwaj chińscy dostawcy: LD Harvest i Hiconics mają odpowiednio 6,5 i 3,5 procenta udziału w rynku.
(lk)
Analitycy szacują, że w 2010 roku kryzys ekonomiczny będzie miał na rynek napędów MV wpływ jeszcze większy. Przychody spadną o 16,2 procenta, a liczba zamówień o 10,9 procenta. Opóźnienie wpływu kryzysu ekonomicznego wynika z dużego nagromadzenia zamówień sprzed recesji, oraz długiego cyklu produkcji tych skomplikowanych napędów.
W 2008 roku, globalna sprzedaż napędów MV warta była około 2,175 miliarda dolarów. W roku kolejnym, wzrosła nieznacznie do 2,19 miliarda dolarów. Liczba zamówień w 2009 roku była o 3,2 procenta większa niż w roku 2008.
Analitycy szacują, że rynek ten silnie się w tym roku skurczy w wyniku mniejszej liczby zamówień złożonych w 2009 roku, szczególnie ze strony sektorów: metalurgicznego, górniczego, cementowego i okrętowego. Te cztery sektory razem wygenerowały w 2008 roku przeszło połowę zamówień na wszystkie napędy MV. Jedynymi sektorami, które według szacunków analityków zwiększą liczbę zamówień w 2009 i 2010 roku są: energetyczny i wod-kan. Wynika to z rosnącej populacji, postępującej urbanizacji, oraz rozwoju infrastruktury w regionach rozwijających się.
Największym dziś rynkiem napędów MV są Chiny, odpowiadają za około 43 procent przychodów i 58 procent zamówień w 2009 roku. Analitycy z IMS szacują jednak, że rynek chiński zasadniczo w przyszłości spowolni, a pomimo tego wciąż będzie się rozwijał do 2013 roku w tempie średnio 13 procent rocznie. Średnie ceny napędów MV są w Chinach znacznie poniżej globalnej średniej, co wynika z ogromnej konkurencji, oraz dominacji napędów o niższej mocy znamionowej.
W 2009 roku, amerykański i zachodnioeuropejski rynki napędów MV reprezentują odpowiednio około 14 i 9 procent światowej sprzedaży. Analitycy z IMS szacują, że skurczą się one w 2010 roku o przeszło 35 procent. I chociaż, według szacunków, dwucyfrowe wzrosty powinny wrócić już w 2011 roku, poziom sprzedaży z 2008 roku osiągnięty zostanie dopiero w 2013 roku. Analitycy z IMS przewidują również, że średnie ceny spadać będą o około 3 procent rocznie w Stanach Zjednoczonych i 3,8 procenta w Europie Zachodniej.
Największym dostawcą na rynku napędów MV jest Siemens; firma wygenerowała około 26,5 procenta sprzedaży w 2009 roku. Drugie jest ABB z 20 procentowym udziałem w rynku, a trzecie Converteam z 13,5 procentowym udziałem. Dwaj chińscy dostawcy: LD Harvest i Hiconics mają odpowiednio 6,5 i 3,5 procenta udziału w rynku.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
6 nowości w ofercie systemów sterowania EMERSON
Z tego artykułu dowiesz się: jakie nowości wprowadza na rynek EMERSON, jakie funkcjonalności oferują nowe produkty. Kompleksowa...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-