
Naukowcy z MIT i UC Berkeley prześledzili i przeanalizowali dane o ruchu w Bostonie i San Francisco zarejestrowane przy pomocy sieci komórkowych i GPS. Następnie stworzyli komputerową symulację, która pomogła znaleźć sposób na upłynnienie ruchu w godzinach szczytu.
Symulacje pokazały, że opóźnienie albo anulowanie wyjazdu jednego procenta spośród wszystkich kierowców przekłada się na zredukowanie zatłoczenia i opóźnień o trzy procenty. Ale zaniechanie wyjazdu przez jeden procent kierowców ze specjalnie wyselekcjonowanych okolic przekłada się na zredukowanie opóźnień aż o osiemnaście procent.
„To wstępne badanie, które pokazuje, że różni kierowcy wpływają na zakorkowanie w różnym stopniu." – stwierdził Alexandre Bayen z UC Berkeley. „Nie jest więc konieczne wpływanie na czas i sposób dojazdu wszystkich, ale jedynie wyselekcjonowanych grup." – dodał.
Badania zostały wykonane w Bostonie i San Francisco czyli miastach o zupełnie różnym układzie komunikacyjnym. W Bostonie, sieć dróg przypomina pajęczynę pająka, a w San Francisco drogi otaczają zatokę, łączone przez sześć mostów.
Naukowcy wykorzystali dane z telefonów komórkowych kierowców oraz systemów GPS taksówkarzy.
„Nowością w tym projekcie jest wykorzystanie dwóch zupełnie różnych źródeł informacji. Dane z telefonów komórkowych nie zapewniają precyzyjnej lokalizacji, ale dostarczają informacje o przybliżonej lokalizacji i trasie. Natomiast GPS zapewnia precyzyjne informacje o lokalizacji." – stwierdził Timothy Hunter z UC Berkeley.
W San Francisco, wyeliminowanie kierowców z: Dublin, Hayward, San Jose, San Rafael oraz części San Ramon zaowocowało skróceniem czasu dojazdu pozostałych kierowców o 14 procent.
Dzięki temu, że nowa metodologia wymaga jedynie trzech rodzajów danych: gęstości zaludnienia, topologii sieci dróg oraz danych z telefonów, może być wykorzystywana w każdym niemalże obszarze miejskim na świecie.
„W wielu miastach krajów rozwijających się, zatłoczone ulice są ogromnym problemem." – stwierdziła Marta González z MIT. „Dlatego nasza metodologia mogłaby pomóc podmiotom regulującym ruch na drogach oraz planistom wytyczającym nowe drogi." – dodała.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Phys.org

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Wzmocnienia podłoża - Palowanie gruntu
Budowa każdego obiektu wymaga posiadania odpowiednich pozwoleń. Proces ich uzyskiwania jest określony w sposób bardzo szczegółowy, a wymagania,...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-