Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-01-31 | Ostatnia aktualizacja: 2011-01-31
Sprzedaż niskonapięciowych silników AC mocno w górę
Przychody globalnego rynku niskonapięciowych silników prądu przemiennego (AC) mają w 2014 roku wynieść 19,4 miliarda dolarów, czyli przeszło dwukrotnie więcej niż w 2009 roku, czytamy w najnowszej analizie przygotowanej przez IMS Research. Liczba sprzedawanych silników rosnąć będzie w tempie dwucyfrowym i w 2014 roku osiągnąć ma 51,6 miliona sztuk.
Kluczowym czynnikiem stymulującym rozwój będą regionalne regulacje narzucające korzystanie ze sprawniejszych, a przez to droższych silników. Spodziewany wzrost sprzedaży silników klasy IE3 (premium efficiency) ma w tym roku wynieść przeszło 900 procent.
Według analityków z IMS, zmiany w sektorze niskonapięciowych silników prądu przemiennego zachodzą już od dziesięciu lat. „Zaczynamy dostrzegać jak rządowe wytyczne dotyczące poprawy sprawności silników zaowocowały wyrównaniem pola gry dla producentów silników.” – stwierdził Mark Meza, analityk IMS.
„Innowacje dotyczące poprawy sprawności silników poszczególnych producentów zostały zastąpione przez rządowe wytyczne wymagające od wszystkich producentów spełniania tych samych wymogów.” – powiedział Meza. „I choć wydaje się zmniejszać to konkurencję wśród producentów silników, wszystkie sektory korzystają z lepszej sprawności silników, skutkującej znaczącymi oszczędnościami energii, co jest głównym celem wysiłków legislacyjnych.” – dodał.
Obecnie, prym pod względem standardów sprawności silników wiodą: Stany Zjednoczone i Kanada, które na koniec 2010 roku w większości przestawiły się już na silniki klasy IE3. W efekcie, silniki sprzedawane w Ameryce Północnej będą droższe niż dotąd, gdyż średnia cena silnika IE3 jest przeszło dwukrotnie wyższa niż silnika klasy IE1.
IMS szacuje, że przychody z silników klasy IE3 wzrosną w 2011 roku o 914 procent. Analitycy spodziewają się przy tym, że przynajmniej do 2015 roku rynek ten zdominowany będzie przez amerykańskich producentów silników. Równocześnie, państwa Unii Europejskiej rozpoczną dopiero przejście na IE3, a wiodącymi dostawcami w tym rejonie będą ABB i Siemens.
Jednakże przewiduje się, że segment IE2 jeszcze przynajmniej do 2017 roku odpowiadać będzie za lwią część przychodów.
„Nie należy niedoceniać wpływu na rynek silników Chin.” – stwierdził Meza. Chińscy użytkownicy będą musieli przestawić się na silniki klasy IE2 przed lipcem tego roku.
„Do 2014 roku, rynek IE2 odpowiadać będzie za 57 procent całości przychodów rynku niskonapięciowych silników prądu przemiennego, głównie za sprawą Chin.” – powiedział Meza. Stwierdził on również, że Chiny staną się wiodącym producentem i konsumentem klatkowych silników na magnesy stałe (PM). Jako potentat na rynku metali ziem rzadkich, Chiny jako pierwsze refundować będą zakup niskonapięciowych silników prądu przemiennego na magnesy stałe.
Analitycy spodziewają się również, że produkcja silników klasy IE1 w dużej mierze przejmą producenci azjatyccy.
(lk)
Kluczowym czynnikiem stymulującym rozwój będą regionalne regulacje narzucające korzystanie ze sprawniejszych, a przez to droższych silników. Spodziewany wzrost sprzedaży silników klasy IE3 (premium efficiency) ma w tym roku wynieść przeszło 900 procent.
Według analityków z IMS, zmiany w sektorze niskonapięciowych silników prądu przemiennego zachodzą już od dziesięciu lat. „Zaczynamy dostrzegać jak rządowe wytyczne dotyczące poprawy sprawności silników zaowocowały wyrównaniem pola gry dla producentów silników.” – stwierdził Mark Meza, analityk IMS.
„Innowacje dotyczące poprawy sprawności silników poszczególnych producentów zostały zastąpione przez rządowe wytyczne wymagające od wszystkich producentów spełniania tych samych wymogów.” – powiedział Meza. „I choć wydaje się zmniejszać to konkurencję wśród producentów silników, wszystkie sektory korzystają z lepszej sprawności silników, skutkującej znaczącymi oszczędnościami energii, co jest głównym celem wysiłków legislacyjnych.” – dodał.
Obecnie, prym pod względem standardów sprawności silników wiodą: Stany Zjednoczone i Kanada, które na koniec 2010 roku w większości przestawiły się już na silniki klasy IE3. W efekcie, silniki sprzedawane w Ameryce Północnej będą droższe niż dotąd, gdyż średnia cena silnika IE3 jest przeszło dwukrotnie wyższa niż silnika klasy IE1.
IMS szacuje, że przychody z silników klasy IE3 wzrosną w 2011 roku o 914 procent. Analitycy spodziewają się przy tym, że przynajmniej do 2015 roku rynek ten zdominowany będzie przez amerykańskich producentów silników. Równocześnie, państwa Unii Europejskiej rozpoczną dopiero przejście na IE3, a wiodącymi dostawcami w tym rejonie będą ABB i Siemens.
Jednakże przewiduje się, że segment IE2 jeszcze przynajmniej do 2017 roku odpowiadać będzie za lwią część przychodów.
„Nie należy niedoceniać wpływu na rynek silników Chin.” – stwierdził Meza. Chińscy użytkownicy będą musieli przestawić się na silniki klasy IE2 przed lipcem tego roku.
„Do 2014 roku, rynek IE2 odpowiadać będzie za 57 procent całości przychodów rynku niskonapięciowych silników prądu przemiennego, głównie za sprawą Chin.” – powiedział Meza. Stwierdził on również, że Chiny staną się wiodącym producentem i konsumentem klatkowych silników na magnesy stałe (PM). Jako potentat na rynku metali ziem rzadkich, Chiny jako pierwsze refundować będą zakup niskonapięciowych silników prądu przemiennego na magnesy stałe.
Analitycy spodziewają się również, że produkcja silników klasy IE1 w dużej mierze przejmą producenci azjatyccy.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Falowniki - coraz większa konkurencja na krajowym rynku
Przemienniki częstotliwości produkcji Vacon z oferty Telko-Poland Falowniki są stosowane coraz powszechniej ze względu na rosnące...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-