Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-05-24  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-05-24
System Siemensa do ochrony tuneli przed pożarami
System Siemensa do ochrony tuneli przed pożarami
System Siemensa do ochrony tuneli przed pożarami
Inżynierowie z Siemensa stworzyli zaawansowaną technologię obrazowania, która mogłaby pomóc chronić tunele drogowe przed pożarami.

System, który wykorzystuje połączenie kamer wideo, urządzeń do obrazowania termalnego, oraz RFID został opracowany w szczególności do monitorowania ciężarówek pod kątem ich ewentualnego uszkodzenia przed wjazdem do tunelu.

To właśnie ciężarówki odpowiedzialne były za najgorsze katastrofy w tunelach w ostatnich latach. Pożar w tunelu Mont Blanc w 199 roku, w którym zginęło 39 osób, został spowodowany właśnie przez ciężarówkę. A pożar w 2001 roku w tunelu Gotthard, w którym zginęło 11 osób, spowodowało zderzenie dwóch ciężarówek, z których jedna się zapaliła.

System wykorzystuje kamery wideo, oraz kamery termalne do wykrywania części pojazdów, jak hamulce, koła, czy silniki, które są przed wjazdem do tunelu szczególnie rozgrzane.

Równocześnie, ciężarówki wyposażone są w etykiety RFID, które zawierają dokładne informacje o ładunku przewożonym przez ciężarówkę. Naukowcy wierzą, że rozwiązanie to okaże się skuteczniejsze od oznakowania ciężarówek przewożących niebezpieczne materiały, które, szczególnie przy złej pogodzie, jest niemalże niewidoczne. Dzięki specjalnym algorytmom, rejestrowanie danych możliwe jest nawet wtedy, gdy ciężarówka porusza się z dużą prędkością.

System wykorzystuje zasilane bateriami, aktywne etykiety RFID, ze względu na ich zasięg dochodzący do 50 metrów. Naukowcy skonstruowali również tak zwany krypto-chip, który ma chronić przed przechwytywaniem i podmienianiem przesyłanych danych.

Oba systemy powstały w ramach projektu badawczego ‘Protection of Critical Bridges and Tunnels on Roads’, finansowanego przez Niemiecki Ministerstwo Nauki i Badań.

Nowy system testowany jest obecnie w tunelu Aubinger nieopodal Monachium.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Enginner
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także