Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2024-01-14  |  Ostatnia aktualizacja: 2024-01-14
Sytuacja na rynku niskonapięciowych silników AC

Jak wynika z raportu Interact Analysis, wzrost światowego rynku niskonapięciowych silników prądu przemiennego spowolnił z poziomu 16,4% w 2022 roku do 4,2% w 2023 roku. W tym roku dynamika ma spaść jeszcze bardziej. Według analityków światowe przychody osiągną w tym roku prawie 16,6 miliarda dolarów, a średnie ceny sprzedaży silników wzrosną o 1,2%.

W 2023 roku nastąpiło spowolnienie po dwóch latach dwucyfrowego wzrostu napędzanego rekordowymi podwyżkami cen. Analitycy spodziewają się, że w 2024 roku nastąpi lekkie skurczenie się rynku i nasilenie konkurencji cenowej, w wyniku czego średnie ceny sprzedaży na świecie spadną nawet o 2,4%. Przewidują jednak również, że wzrost zostanie odbudowany w 2025 roku, a do 2028 roku rynek powróci do normalnego trendu.

W ubiegłym roku na rynek dostarczono około 65,3 milionów silników AC niskiego napięcia, co oznacza wzrost o 2,9% w porównaniu z 2022 rokiem. Region Azji i Pacyfiku (APAC) odzyskał pierwsze miejsce pod względem wzrostu, odnotowując poziom wyższy o 6,4% niż rok wcześniej.

ABB wciąż pozostaje największym sprzedawcą silników tego typu. W 2023 roku przedsiębiorstwo dodało do swojego portfolio biznes motoryzacyjny Nema firmy Siemens, zwiększając jego wartość o około 75 milionów dolarów. Tymczasem Siemens podzielił swój duży biznes zajmujący się silnikami i utworzył nową spółkę o nazwie Innomotics.

Interact zauważa również, że japoński producent silników Nidec rozszerzył działalność w 2023 roku po słabym roku 2022 i przewiduje, że chiński dostawca Wolong odnotuje wzrost swojego udziału w miarę tego, jak chiński rynek wyprzedzi inne regiony do 2024 roku.

Po lepszych wynikach w regionach EMEA i APAC w 2022 roku wzrost przychodów w obu Amerykach spadł ponownie do poziomu 4,3% z racji tego, iż niepewność gospodarcza doprowadziła wśród wielu kupujących do przyjęcia postawy oczekującej. Wzrost przychodów w regionie EMEA utrzymywał się na stałym poziomie 0,1% i był to jedyny region, w którym szacuje się, że dostawy jednostkowe spadły w 2023 roku, ponieważ kraje produkcyjne, takie jak Francja, Niemcy, Włochy i Wielka Brytania w dalszym ciągu borykają się z trudnościami gospodarczymi.

- Obserwujemy rosnącą konsolidację bazy dostawców na rynku silników LV AC, szczególnie w USA - powiedział Blake Griffin, kierownik ds. badań Interact Analysis - Na przykład po wzroście swojego udziału w rynku o 1,7% w 2021 roku, oczekuje się, że WEG będzie nadal go zwiększać po przejęciu działu silników przemysłowych Regal Rexnord pod koniec ubiegłego roku.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Raporty rynkowe

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także