Powrót do listy komunikatów
Dodano: 2009-01-22 | Ostatnia aktualizacja: 2009-01-22
Urządzenia MOXA tworzą system monitoringu i zarządzania systemem autostrad na Tajwanie.
Wprowadzenie
W 2003 r. tajwański zarząd autostrad narodowych rozpoczął wdrażanie dwufazowego projektu w północnej części autostrady nr 1 między miastami Yuanlin i Kaohsiung. Głównym założeniem projektu było poszerzenie arterii komunikacyjnej, a następnie wdrożenie systemu informacyjno-kontrolnego umożliwiającego wymianę informacji pomiędzy centrami kontroli ruchu. Po zakończeniu projektu w 2007 roku wszystkie centra kontroli i monitoringu zostały połączone w jedną sieć, umożliwiającą stały nadzór nad całością przebudowanej autostrady.
Opis systemu:
System kontroli i monitoringu składa się z ośmiu podsystemów:
- system gromadzenia danych
- CMS (Changeable Message System)
- system kontrolii ruchu
- system monitoringu video (DVR)
- system rozpoznawania tablic rejestracyjnych
- centralny system kontrolno-obliczeniowy
- system zasilania
- system monitorowania i utrzymania ruchu.
Za wyjątkiem systemu zasilającego, wszystkie pozostałe system połączone zostały za pomocą infrastruktury sieciowej w celu zapewnienia niezawodnej komunikacji.
Jednym z wymagań projektu było zintegrowanie różnorodnych systemów w jedną sieć. W tym celu projektanci użyli urządzeń sieciowych firmy Moxa do zbudowania niezawodnej sieci szkieletowej. Względami przemawiającymi za stosowaniem rozwiązań Moxa jest ich wysoka niezawodność oraz bogata funkcjonalność.
23 centra monitoringu i kontroli zostały rozmieszczone na odcinku 164 kilometrów wzdłuż autostrady. W każdym centrum zainstalowany jest switch pracujący w warstwie trzeciej, który połączony jest z siecią szkieletową zbudowaną w topologii pierścienia. Niezawodność działania sieci została zapewniona dzięki zastosowaniu topologii Ring Coupling, łączącej od 4 do 8 mniejszych pierścieni w jeden główny. Topologia pierścienia została zbudowana z użyciem switchy EDS-408A-SS-SC-T. Są to przełączniki zarządzalne, wyposażone w dwa porty światłowodu jednomodowego, mogące pracować w szerokim zakresie temperatur: od -40 do 75 stopni Celsjusza. Switche Moxa posiadają zaimplementowany protokół redundancji Moxa Turbo Ring, zapewniający, w przypadku awarii, wznowienie połączenia w czasie nie dłuższym niż 20ms. W opisywanej aplikacji użyto ponad 200 sztuk switchy EDS-408A-SS-SC-T w celu połączenia wszystkich urządzeń pracujących w różnych podsystemach. Kabla miedzianego (skręki) użyto w celu połączenia przełączników z całą gamą urządzeń wyposażonych w interfejs Ethernet (sterowniki PLC, serwery video, komputery przemysłowe). W celu podłączenia urządzeń znajdujących się w odległych lokalizacjach użyto media konwerterów IMC-21, umożliwiających zastosowanie światłowodów.
Wiecej informacji:
Switche z serii EDS-405A/408a: http://www.elmark.com.pl/index.php?id=444
Protokół Moxa Turbo Ring v2: http://www.elmark.com.pl/index.php?id=556
Moxa switche przemysłowe: http://www.elmark.com.pl/index.php?id=329
Elmark Automatyka Sp. z o.o.: www.elmark.com.pl
W 2003 r. tajwański zarząd autostrad narodowych rozpoczął wdrażanie dwufazowego projektu w północnej części autostrady nr 1 między miastami Yuanlin i Kaohsiung. Głównym założeniem projektu było poszerzenie arterii komunikacyjnej, a następnie wdrożenie systemu informacyjno-kontrolnego umożliwiającego wymianę informacji pomiędzy centrami kontroli ruchu. Po zakończeniu projektu w 2007 roku wszystkie centra kontroli i monitoringu zostały połączone w jedną sieć, umożliwiającą stały nadzór nad całością przebudowanej autostrady.
Opis systemu:
System kontroli i monitoringu składa się z ośmiu podsystemów:
- system gromadzenia danych
- CMS (Changeable Message System)
- system kontrolii ruchu
- system monitoringu video (DVR)
- system rozpoznawania tablic rejestracyjnych
- centralny system kontrolno-obliczeniowy
- system zasilania
- system monitorowania i utrzymania ruchu.
Za wyjątkiem systemu zasilającego, wszystkie pozostałe system połączone zostały za pomocą infrastruktury sieciowej w celu zapewnienia niezawodnej komunikacji.
Jednym z wymagań projektu było zintegrowanie różnorodnych systemów w jedną sieć. W tym celu projektanci użyli urządzeń sieciowych firmy Moxa do zbudowania niezawodnej sieci szkieletowej. Względami przemawiającymi za stosowaniem rozwiązań Moxa jest ich wysoka niezawodność oraz bogata funkcjonalność.
23 centra monitoringu i kontroli zostały rozmieszczone na odcinku 164 kilometrów wzdłuż autostrady. W każdym centrum zainstalowany jest switch pracujący w warstwie trzeciej, który połączony jest z siecią szkieletową zbudowaną w topologii pierścienia. Niezawodność działania sieci została zapewniona dzięki zastosowaniu topologii Ring Coupling, łączącej od 4 do 8 mniejszych pierścieni w jeden główny. Topologia pierścienia została zbudowana z użyciem switchy EDS-408A-SS-SC-T. Są to przełączniki zarządzalne, wyposażone w dwa porty światłowodu jednomodowego, mogące pracować w szerokim zakresie temperatur: od -40 do 75 stopni Celsjusza. Switche Moxa posiadają zaimplementowany protokół redundancji Moxa Turbo Ring, zapewniający, w przypadku awarii, wznowienie połączenia w czasie nie dłuższym niż 20ms. W opisywanej aplikacji użyto ponad 200 sztuk switchy EDS-408A-SS-SC-T w celu połączenia wszystkich urządzeń pracujących w różnych podsystemach. Kabla miedzianego (skręki) użyto w celu połączenia przełączników z całą gamą urządzeń wyposażonych w interfejs Ethernet (sterowniki PLC, serwery video, komputery przemysłowe). W celu podłączenia urządzeń znajdujących się w odległych lokalizacjach użyto media konwerterów IMC-21, umożliwiających zastosowanie światłowodów.
Wiecej informacji:
Switche z serii EDS-405A/408a: http://www.elmark.com.pl/index.php?id=444
Protokół Moxa Turbo Ring v2: http://www.elmark.com.pl/index.php?id=556
Moxa switche przemysłowe: http://www.elmark.com.pl/index.php?id=329
Elmark Automatyka Sp. z o.o.: www.elmark.com.pl
Kategoria komunikatu:
Realizacje, aplikacje
- Dodał:
- Elmark Automatyka S.A.

Czytaj także
-
Automatyzacja na dnie morza
Firma Bauer zautomatyzowała unikalną wiertnicę badawczą do eksploracji dna morskiego. Stało się to możliwe dzięki komponentom automatyki B&R,...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-