Powrót do listy wiadomości Dodano: 2022-02-15  |  Ostatnia aktualizacja: 2022-02-15
ZF stawia na autonomiczność
fot. pexels
fot. pexels

ZF, jeden z największych na świecie dostawców systemów motoryzacyjnych, nabył 25% udziałów w Embotech tworzącym oprogramowanie przeznaczone dla pojazdów autonomicznych.

Firmy uzgodniły umowę o partnerstwie strategicznym, aby wspólnie opracowywać w pełni autonomiczne systemy pojazdów użytkowych. Współpraca ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa operacyjnego i produktywności węzłów dystrybucyjnych.

ZF podkreśla, że oba przedsiębiorstwa mają na celu zapewnienie skalowalnego i niezawodnego rozwiązania Transporatation-as-a-Service (TaaS) na obszarach o ograniczonym dostępie. Wspólnie opracują dostosowane do potrzeb klienta zautomatyzowane rozwiązania do obsługi wielu aplikacji. Obejmie to centra logistyczne, porty, lotniska, działalność wydobywczą oraz rolniczą, a także zajezdnie autobusowe. Chcą również zbudować inteligentny tempomat predykcyjny, który uwzględni natężenie ruchu, sygnały drogowe oraz warunki topograficzne.

Philipp Helmich, wiceprezes ds. dynamiki pojazdu i sterowania oraz jazdy autonomicznej w dziale systemów kontroli pojazdów użytkowych ZF powiedział: - Nasza współpraca z Embotech jest kontynuacją strategii Next Generation Mobility. Umowa partnerska z Embotech opiera się na wspólnej wizji rozwoju komplementarnych produktów i technologii w celu zbudowania niezawodnego i globalnego rozwiązania TaaS dla pojazdów użytkowych działających na obszarach o ograniczonym dostępie.

Nowe partnerstwo przyspieszy rozwój zautomatyzowanych rozwiązań dystrybucyjnych początkowo w Europie, a docelowo na całym świecie. Zapewniając kompletną platformę oprogramowania, usprawni działania klientów przy użyciu autonomicznych, połączonych i zelektryfikowanych pojazdów, inteligentnej infrastruktury oraz nowoczesnych rozwiązań programowych.

Andreas Kyrtatos, dyrektor generalny Embotech podsumował: - Cieszymy się, że możemy dalej rozwijać naszą współpracę z ZF poprzez to istotne partnerstwo strategiczne. Aplikacje na obszarach o ograniczonym dostępie pozwolą zaoferować wartość dodaną dla klientów końcowych lub firm logistycznych transportujących kontenery z fabryk do centrów dystrybucyjnych. Da to również szansę przedsiębiorstwom wydobywczym na pokonywanie dużych odległości z urobkiem dzięki wykorzystaniu autonomicznych ciężarówek transportowych.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
roboticsandautomationnews
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także