Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-08-31  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-08-31
Zielona fala XXI wieku
Zielona fala XXI wieku
Zielona fala XXI wieku
Naukowcy z MIT oraz Princeton University zdobyli nagrodę za stworzony przez siebie system, który wykorzystuje sieć zainstalowanych w samochodach smartfonów do rejestrowania informacji o sygnalizacji świetlnej tak, by wskazać kierowcom optymalną prędkość, która pozwoli im uniknąć czerwonych świateł. Optymalizacja prędkości pozwoliła podczas odbywających się w Cambridge testów zredukować zużycie paliwa nawet o 20 procent.

Samochody odpowiadają za 28 procent zużycia energii i 32 procent emisji dwutlenku węgla w Stanach Zjednoczonych. „Jeśli możliwe jest zaoszczędzenie nawet niewielkiego procenta, można zaoszczędzić dużo energii.” – stwierdził Emmanouil Koukoumidis z MIT, lider projektu.

System bazuje na zjawisku coraz powszechniejszego wykorzystywania przez kierowców smartfonów jako nawigacji GPS. Jednakże w odróżnieniu od poprzednich komórkowych aplikacji samochodowych, system SignalGuru bazuje na obrazach zarejestrowanych przez aparaty telefonów.

Według Koukoumidisa, rozwiązanie to ma bardzo wiele potencjalnych zastosowań. Aparat mógłby, na przykład, rejestrować informacje o cenach paliwa na różnych stacjach benzynowych, dostępności miejsc parkingowych czy autentycznym rozkładzie autobusów.

Oprócz testowania SignalGuru w Cambridge, gdzie sygnalizacja świetlna jest z góry zaprogramowana, naukowcy sprawdzili go również w Singapurze, gdzie na bieżąco jest ona sterowana przez komputer. W Cambridge system był w stanie przewidzieć zmiane świateł z dokładnością do dwóch trzecich sekundy, na przedmieściach Singapuru, do jednej sekundy, a w centrum, do dwóch sekund.

„Dobrą wiadomością dla Stanów Zjednoczonych jest to, że większość tam działających sygnalizacji jest z góry zaprogramowana.” – stwierdził Koukoumidis. Jednakże nawet dokładność na poziomie dwóch i pół sekundy „może bardzo pomagać unikać postojów na skrzyżowaniach.” – dodał. Co więcej, w opinii twórców systemu, większa liczba podłączonych do systemu urządzeń pozwoliłaby poprawić precyzję.

Naukowcy stworzyli również model instrukcji sugerującej kierowcom przyspieszenie przed zmiana świateł, jednakże „myślimy, że to rozwiązanie nie jest bezpieczne.” – stwierdził Koukoumidis. W wersji testowej kierowcy otrzymywali informacje w wersji graficznej, jednakże w wersji komercyjnej, będzie to raczej forma głosowa.

„SignalGuru jest doskonałym przykładem tego jak telefony komórkowe mogą zostać wykorzystane do zaoferowania nowych usług związanych z transportem, a w szczególności usług, które w założeniu wymagają komunikacji samochód-samochód.” – stwierdził Marco Gruteser z Rutgers University.

Przeszkodą w skomercjalizowaniu systemu może być znalezienie chętnych do rejestrowania i dzielenia się niezbędnymi danymi. Aby system dysponował aktualnymi danymi, potrzeba naprawdę wielu podłączonych ludzi.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Physorg
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także