Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2019-05-15   |  Ostatnia aktualizacja: 2019-05-15
18 urodziny lakierni Volkswagen Poznań
Ilustracja nadesłana (Volkswagen Poznań)
Ilustracja nadesłana (Volkswagen Poznań)

Wybudowana w 2001 roku lakiernia obchodzi swój jubileusz. Po 18 latach funkcjonowania i wielomilionowych inwestycjach jest dziś jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu obiektów w Europie. Każdego dnia taśmy produkcyjne lakierni pokonuje 750 karoserii modeli VW Caddy oraz VW Transporter T6.

Wybudowana w 2001 roku lakiernia nakładem 104 mln Euro była nie tylko największym placem budowy tamtych czasów, ale także jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce tego okresu. Jej budowa pozwoliła na rozpoczęcie nowego rozdziału w historii spółki. Z zakładu montującego samochody w systemie SKD spółka przeobraziła się w samodzielną fabrykę samochodów.

Przed 18 laty możliwości produkcyjne pozwalały na polakierowanie do 525 karoserii Transportera T4 oraz Skody Fabia. Dziś w wielokondygnacyjnej hali o powierzchni prawie 75.000 m² pracuje w systemie trzyzmianowym 812 pracowników i 65 robotów lakierniczych. W ciągu jednego dnia lakiernię może opuścić do 750 gotowych karoserii w ponad 138 barwach lakierów w tym 19 seryjnych oraz 119 specjalnych. Lakiery aplikowane są na 6 głównych wariantach karoserii VW Caddy oraz VW Transporter T6 w 107 różnych kombinacjach. W 2018 roku linie produkcyjne poznańskiej fabryki opuściło 191 tys. sztuk samochodów.

Większość procesów lakierniczych wykonywanych jest przy zastosowaniu specjalistycznych urządzeń i robotów. Szczyt komina lakierni wyposażony jest w urządzenia do ciągłego pomiaru i kontroli lotnych związków organicznych. Pomiary i analizy wyników odbywają się co 3 sekundy. Dzięki temu zakład Volkswagen Poznań ma pełen nadzór nad wielkością emisji gazów do atmosfery. Dodatkowo przykładem rozwiązania pro środowiskowego, pozwalającego na istotną redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery są koła cieplne, dzięki którym możliwy jest odzysk ciepła z suszarek KTL i ponowne jego wykorzystanie w obszarze lakierni. Rozwiązanie to przekłada się na redukcję emisji o 2 tys. ton CO₂ rocznie.

(gz)

Kategoria komunikatu:

Z życia firmy

Źródło:
Volkswagen Poznań Sp. z o.o.

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.