Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2024-06-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2024-06-09
ABB z rewolucyjnym silnikiem

ABB twierdzi, że jest pierwszym producentem silników elektrycznych, który osiągnął poziom sprawności IE6 w przypadku silnika z reluktancyjnym silnikiem synchronicznym (SynRM) bez konieczności stosowania magnesów. Brazylijski producent silników WEG ogłosił niedawno, że osiągnął podobny poziom wydajności, ale jego silniki W23 Sync+ Ultra zawierają magnesy trwałe.

ABB twierdzi, że jej nowe maszyny zmniejszają straty energii o 20% w porównaniu z silnikami IE5. Wykorzystują najnowszą wersję technologii SynRM, której pionierem jest właśnie ABB. Firma twierdzi, że pierwsi użytkownicy silników IE6 odniosą korzyści z niższych kosztów energii i zwiększonej produktywności, a jednocześnie wyprzedzą obecne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.

- Korzystanie z naszych nowych i pozbawionych magnesów silników SynRM, które osiągną poziomy sprawności oczekiwane przez nadchodzące regulacje przeniesie również oszczędności energii na wyższy poziom - powiedział Stefan Floeck, prezes działu silników niskonapięciowych IEC w firmie ABB Motion - Ponieważ silnik IE6 SynRM ma ten sam rozmiar co odpowiednik silnika indukcyjnego IE3, jest łatwym i prostym zamiennikiem starszych silników. Dzięki temu klienci mogą przejść na nowoczesne, wysokowydajne produkty, aby zabezpieczyć swoją działalność w przyszłości w świecie zmiennych kosztów energii.

Chociaż klasa IE6 nie została jeszcze zdefiniowana w żadnej oficjalnej normie, każda wyższa klasa efektywności IE zmniejsza straty o 20% w porównaniu z poprzednią. ABB założyło, że będzie tak również w przypadku maszyn IE6 SynRM.

(rr)

 

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :