Lotnisko Toulouse-Blagnac we Francji jako pierwsze na świecie rozpoczęło testowanie autonomicznego ciągnika bagażowego w rzeczywistych warunkach obsługi lotniska. Zbudowany przez Charlatte Autonom pojazd Autonom Tract AT135 ma ambicje optymalizacji ruchu bagażu pomiędzy sortownią a samolotem przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa.
Ponieważ AT135 jest przeznaczony zarówno do obsługi przez kierowcę, jak i do jazdy autonomicznej wygląda jak standardowy ciągnik, jednak wewnątrz znajduje się komputer pokładowy, pięć wielowarstwowych kamer lidar, nawigacja bezwładnościowa oraz system GPS. Elektryczny układ napędowy zasilany jest z akumulatora o pojemności 32 kWh, który zapewnia maksymalną prędkość 24 km/h i możliwość przemieszczania do 25 ton bagażu.
Po jego załadowaniu miejsce docelowe pojazdu jest programowane za pomocą ekranu dotykowego, a ciągnik niezwłocznie wyrusza w samodzielną podróż do samolotu. Kiedy dotrze na miejsce, zatrzymuje się w celu rozładunku, a następnie wraca do obszaru sortowania po kolejną porcję walizek, w tym samym czasie synchronizując się z sygnałami dotyczącymi ruchu samolotów na lotnisku.
AT135 został opracowany wspólnie z przedsiębiorstwem Navya, które dostarczyło autonomiczny system jazdy, Groupe 3S z doświadczeniem w obsłudze naziemnej, Air France, lotniskiem Toulouse-Blagnac oraz TCR, które odpowiada za utrzymanie i operacyjność jednostki. Na francuskim lotnisku AT135 można zobaczyć ją od listopada, jednak można z nim zapoznać się także na poniższym wideo.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- newatlas
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Automatyzacja na dnie morza
Firma Bauer zautomatyzowała unikalną wiertnicę badawczą do eksploracji dna morskiego. Stało się to możliwe dzięki komponentom automatyki B&R,...
-
Jak utrzymać wysoką sprawność i czystość instalacji z pompą ciepła, czyli o...
Obecność zanieczyszczeń w instalacji wpływa negatywnie na jej pracę oraz wydajność. Na rynku istnieją jednak rozwiązania odpowiedzialne za...