
Japońska firma ShinMaywa Industries opracowała technologię, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatycznego pozycjonowania pomostów dla pasażerów w odległości zaledwie 10 centymetrów od drzwi samolotu.
Wynalazek pomoże portom lotniczym radzić sobie z niedoborem personelu naziemnego, ponieważ tak zaawansowane mosty nie wymagają wysoko wykwalifikowanych operatorów.
ShinMaywa ma duży udział w rynku mostów pokładowych w Azji Południowo-Wschodniej. Ich konstrukcje dominują na lotnisku Changi w Singapurze. Firma zamierza w najbliższym czasie sprzedać inteligentne rękawy pasażerskie dużym japońskim i zagranicznym lotniskom, a wiosną zacznie przyjmować kolejne zamówienia. Spółka z powodzeniem sprawdziła nową technologię w ramach serii 2600 testów, które rozpoczęły się w listopadzie 2016 r.
Obecne mosty ShinMaywa są zaprojektowane tak, aby automatycznie poruszać się w zakresie od 0,5 do 1 metra od drzwi samolotu, ale wymagają ręcznego sterowania, aby połączyć rękaw z samolotem. Dzięki zastosowaniu systemu kamer i wskaźników laserowych lukę udało się zredukować do zaledwie 10 centymetrów.
Obrazy z kamer przetwarza sztuczna inteligencja, dzięki czemu most może działać w trudnym środowisku, np. po zmierzchu lub przy niesprzyjającej pogodzie. Swoje ruchy dostosowuje natomiast do różnych typów samolotów.
ShinMaywa ma nadzieję, że do 2020 roku opracuje rękaw, który będzie w pełni autonomiczny.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- nikkei

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Dobór kamery termograficznej. Czym się kierować przy wyborze?
W pierwszej kolejności musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, do jakich celów chcemy zastosować kamerę . Czy szukamy prostej, taniej kamery do...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-