Powrót do listy wiadomości Dodano: 2021-12-20  |  Ostatnia aktualizacja: 2021-12-20
Autonomiczni kelnerzy na lotnisku w USA
fot. pixabay
fot. pixabay

Niektórzy zaczynają z powrotem wracać do podróży lotniczych. Aby im w tym pomóc, wprowadzono nową zautomatyzowaną usługę dostarczania żywności w obrębie lotniska.

Wykorzystywany obecnie na międzynarodowym lotnisku w Cincinnati/Northern Kentucky system obejmuje flotę czterokołowych autonomicznych Ottobotów zaprojektowanych i wyprodukowanych przez firmę Ottonomy.

Podróżni rozpoczynają swoją przygodę z robotami od skorzystania z dedykowanej aplikacji do zakupu żywności, napojów lub produktów podróżnych w wybranych sklepach zlokalizowanych w odległym miejscu lotniska. Po złożeniu zamówienia pracownicy odpowiedniego sklepu umieszczają zamówienie w przedziale ładunkowym jednego z Ottobotów, a następnie wysyłają go w podróż do klienta.

Gdy maszyna porusza się po lotnisku, wykorzystuje moduł LiDAR i inne czujniki, aby unikać przeszkód i ludzi. Bazuje również na dedykowanej kontekstowej nawigacji mobilnej, aby śledzić własne położenie w obiekcie.

Za pośrednictwem aplikacji klienci mogą dowiedzieć się, gdzie aktualnie znajduje się obsługujący ich Ottobot, otrzymują powiadomienia na temat zamówienia oraz kod QR, który skanowany jest przez robota podczas jego odbioru.

Obecny system został zaprojektowany w oparciu o opinie użytkowników z projektu pilotażowego, który odbywał się na tym samym lotnisku pod koniec ubiegłego roku.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
cnn
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także