
Na zakończonych 8 kwietnia Targach AUTOMATICON przeprowadziliśmy krótką rozmowę z 285 wystawcami.
W ramach ankiety zadaliśmy 3 pytania: o nastroje w firmie z początkiem roku 2005, o najpopularniejsze narzędzia stosowane w marketingu, a także o segmenty gospodarki, które stanowią przedmiot ich zainteresowania.
Dodatkową propozycją kierowaną do uczestników badania był udział w konkursie na najlepsze hasło reklamowe dla Serwisu automatyka.pl.
O wynikach konkursu poinformujemy w specjalnej wysyłce planowanej na 5 maja.
Sumaryczne dane z ankiet dowodzą, iż pierwszy kwartał tego roku skłaniał firmy do optymizmu. Na pytanie dotyczącego tego, jak zapowiada się rok 2005 w stosunku do roku ubiegłego aż 75% firm odpowiedziało, że lepiej. Jedynie 5% respondentów uznało, iż początek roku był dla nich gorszy.
Rozkład procentowy odpowiedzi na pytanie „Jak zapowiada się z perspektywy Państwa firmy rok 2005 w stosunku do roku ubiegłego?”:
Dużo gorzej – 0%
Nieco gorzej – 5%
Tak samo – 14%
Nieco lepiej – 38%
Dużo lepiej – 37%
Trudno powiedzieć – 6%
Podobnie jak w zeszłym roku zadaliśmy pytanie dotyczące stosowanych przez firmy narzędzi marketingu. Każda z firm biorąca udział w badaniu miała za zadanie uszeregować zaproponowane sposoby pozyskiwania klientów w kolejności od najbardziej skutecznego do najmniej skutecznego. Uzyskane dane zestawiliśmy z ubiegłorocznymi.
Po podsumowaniu wszystkich odpowiedzi wyliczyliśmy średnią dla każdego z narzędzi marketingu.
Ostateczna kolejność przedstawia się następująco (w nawiasach podajemy lokatę z ubiegłego roku):
1. (1) bezpośredni kontakt z klientem
2. (3) Internet (strona www, e-mail, reklama w wyszukiwarkach, serwisy internetowe)
3. (5) udział w targach branżowych -
4. (2) organizacja imprez, szkolenia, konferencje
5. (4) akcja telemarketingowa (mailing, telefon)
6. (7) inne
7. (6) reklama w prasie branżowej
8. (brak danych) własne wydawnictwa
Bezpośredni kontakt z klientem został wskazany jako najskuteczniejsze narzędzie przez 171 firm. 32 firmy wskazały na pierwszym miejscu Internet, a 17 – targi branżowe.
Porównując dane z rokiem ubiegłym widać wyraźną tendencję na korzyść Internetu, który stał się powszechnie uznanym medium do prowadzenia działań marketingowych. Podobny awans zanotowały targi branżowe – co potwierdza też 25% większa frekwencja po stronie wystawców na targach AUTOMATICON.
Ostatnie nasze pytanie dotyczyło branż, które ze względu na charakter działalności firm (w tym odbiór ich produktów lub usług) stanowią przedmiot ich zainteresowania. W ramach odpowiedzi każdy z wystawców mógł wskazać dowolną liczbę branż.
Ostateczny rozkład odpowiedzi ukształtował się następująco:
spożywczy 183 firm
chemiczny i tworzyw 178 firm
elektromaszynowy 177 firm
drzewno-papierniczy 157 firm
paliwowo-energetyczny 148 firm
famaceutyczny 139 firm
ciepłownictwo 127 firm
motoryzacyjny i transportowy 123 firm
górnictwo i kopalnictwo 119 firm
metalurgiczny 115 firm
gazownictwo 101 firm
ochrona środowiska 94 firm
budownictwo 66 firm
wojsko i obronność 61 firm
odzieżowy 58 firm
transport i komunikacja 57 firm
magazynowanie i logistyka 50 firm
edukacja i nauka 28 firm
ochrona osób i mienia 18 firm
inne, nie wskazane wyżej 18 firm
Kategoria wiadomości:
Z życia branży

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak skutecznie zadbać o regenerację silników hydraulicznych? Sprawdź usługi...
Zastanawiasz się, jak skutecznie przedłużyć żywotność swoich maszyn? Poznaj tajniki regeneracji silników hydraulicznych i odkryj, dlaczego warto...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-