Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy komunikatów INFORMACJA ARCHIWALNA
Ostatnia aktualizacja: 2010-10-06
Banverket i Bombardier wybierają modemy firmy Westermo przy tworzeniu systemu ERTMS poziom 2
Firmy Banverket i Bombardier wykorzystały modemy Westermo DDW-225 przy tworzeniu systemu ERTMS poziom 2 na jednej ze szwedzkich linii kolejowych.

Jest to pierwsza instalacja systemu ERTMS poziom 2 obejmującego zapory na przejazdach kolejowych.
Wykorzystanie DDW-225 przyczyniło się do znacznych oszczędności, ponieważ nie były konieczne nowe instalacje światłowodowe.

Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Management System) to duży projekt przemysłowy realizowany przez wielu liczących się producentów, w ścisłej współpracy z Unią Europejską, partnerami ze strony kolei i dostawcami rozwiązań GSM-R. Projekt ma na celu zastąpienie wielu różnorodnych krajowych systemów zarządzania jednym wspólnym systemem europejskim. Jednolity system zwiększy niezawodność i konkurencyjność kolei europejskich. System

ERTMS składa się z dwóch podstawowych części:
- Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS (European Train Control System) to jednolity system ochrony pociągu ATP (Automatic Train Protection) zastępujący dotychczasowe, krajowe systemy ochrony.
- System łączności radiowej GSM-R zapewniający cyfrową transmisję głosu i wymianę danych z pociągiem. Działa on w oparciu o standardowy system GSM, posiada jednak pewne dodatkowe funkcje i wykorzystuje częstotliwości zarezerwowane specjalnie dla potrzeb kolei.

System ERMTS ma kilka poziomów specyfikacji, a określenie poziomu zależy od wyposażenia trasy
i sposobu transmisji danych do pociągu.

W Ådalsbanan (Szwecja), firmy Banverket i Bombardier wyposażyły linię olejową w system ERTMS poziom 2. Jest to wyjątkowa aplikacja ponieważ pierwszy raz system realizowany według specyfikacji poziomu 2 obejmuje takie wyposażenie jak zapory na przejazdach kolejowych. Dzięki systemowi ERTMS poziom 2 maszynista otrzymuje dane o trasie przejazdu poprzez sieć radiową GSM-R. Informacje te są przesyłane z centrum sterowania Banverket przez sieć IP, z którą połączone są urządzenia sterujące i monitorujące rozmieszczone wzdłuż całej linii przejazdu.

Urządzenia wzdłuż torowiska są połączone z siecią IP Banverket za pomocą modemów Westermo DDW-225 i istniejącego już wcześniej okablowania miedzianego typu skrętka. Modem wykorzystuje technologię SHDSL umożliwiającą transfer danych rzędu 5,7 Mbit/s na krótszych odcinkach (do 15 km przy mniejszych prędkościach) - ważniejsze od prędkości transmisji są jednak niezawodność i odporność sieci na zakłócenia. Optymalnymi parametrami pracy sieci jest prędkość 2,3 Mbit/s przy odległościach 2 - 7 km.

DDW-225 to solidnie wykonany modem sieci Ethernet zgodny z normą EN 50121-4-EMC dla urządzeń stosowanych w kolejnictwie. Urządzenie jest przeznaczone do pracy w trudnych warunkach i może działać w rozszerzonym zakresie temperatur (od -40°C do +70°C ). WykorzystanieDDW-225 zapewnia znaczne oszczędności, ponieważ nie jest potrzebna nowa instalacja światłowodowa. Ponadto jest to rozwiązanie przyszłościowe, można je będzie modernizować (upgrade), tak aby było zawsze zgodne z aktualnymi standardami sieciowymi.

więcej w PDF: http://tekniska.pl/WebEditCMS/WebEditAll/DownloadWWW.php?IdDP=1204481820&IdFile=1286369841
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.