Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-05-31  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-05-31
Czujniki ruchu MEMS podbijają Hollywood
Czujniki ruchu MEMS podbijają Hollywood
Czujniki ruchu MEMS podbijają Hollywood
Analog Devices Inc. (ADI), światowy potentat w dziedzinie wysoce wydajnych półprzewodników do zastosowań związanych z przetwarzaniem sygnału, oraz Xsens Technologies B.V., wiodący dostawca systemów śledzenia ruchu w trzech wymiarach, nawiązali współpracę, której celem jest opracowanie działającej w czasie rzeczywistym technologii rejestrowania ruchu, która wykorzystywana jest do animowania postaci w filmach. Wśród produkcji, które skorzystały z nowego rozwiązania znalazły się w ostatnim czasie, między innymi: Alicja w Krainie Czarów, oraz Iron Man 2.

ADI modyfikując swoją technologię sensoryki ruchu stworzoną dla gier wideo, stworzyło specjalne rozwiązanie dla kombinezonu rejestrującego ruch Xsens MVN. Lekki, zrobiony z lycry kombinezon MVN wyposażony jest w 17 rejestratorów ruchu zawierających przeszło 80 wysoce wydajnych czujników ruchu ADI iMEMS, oraz 17 procesorów ADI Blackfin DSP. Czujniki ruchu iMEMS łączą w sobie czujniki ADI MEMS i wiodącą, wysoce wydajną technologię przetwarzania sygnału, uzyskując niezrównaną wydajność rozwiązania. Algorytmy Xsens natomiast łączą dane z czujników ruchu i zaawansowane modele biomechaniczne, tworząc system wiernego rejestrowania ruchów całego ciała.

Nowy system umożliwia rejestrowanie ruchów całego ciała w prostszy, bardziej intuicyjny i tańszy sposób. W odróżnieniu od komputerowych technik CGI, Xsens MVN jest precyzyjniejszy i nie wymaga dodatkowych kamer, nadajników, czy specjalnego oświetlenia. Bezprzewodowy kombinezon jest przy tym łatwy w użyciu w plenerze, gdyż daje dużą swobodę ruchu.

„Technologia sensoryki ruchu Analog Devices iMEMS dostarczyła naszemu kombinezonowi MVN odpowiedni poziom wydajności.” – stwierdził Casper Peeters, CEO Sens. „Ekscytującym jest widzieć jak twórcy gier i efektów specjalnych doceniają nie tylko elastyczność, jakość, czy łatwość w użyciu jakie oferuje Xsens MVN, ale również i oszczędność pieniędzy jaką zapewnia.” – dodał.

„Dostrzegamy kolejną falę wdrażania spowodowaną rosnącą świadomością możliwości czujników ruchu MEMS.” – stwierdził Mark Martin, wiceprezes, MEMS and Sensor Group, Analog Devices. „Pierwsza napędzana była przez systemy bezpieczeństwa w samochodach w latach dziewięćdziesiątych; druga przez elektronikę użytkową na początku tego wieku. Przez kolejna dekadę, trzecia fala będzie związana z wdrażaniem czujników MEMS w wielu aplikacjach medycznych, przemysłowych, oraz wielu innych. Xsens dysponując głębokim zrozumieniem tego, jakie możliwości ma przetwarzanie sygnałów ruchu, pokazało, że nasze czujniki ruchu iMEMS nie tylko poprawiają jakość gry, ale mogą posłużyć również do tworzenia samych postaci.” – dodał Martin.

Wśród firm, które korzystają z Xsens MVN znalazły się, między innymi: The Third Floor (Alicja w Krainie Czarów, Iron Man 2), Industrial Light & Magic, Sony Pictures Imageworks, Double Negative (Anioły i Demony, Harry Potter i Książę Półkrwi), Electronic Arts, Gearbox Software (Borderlands), czy Sony Computer Entertainment/Guerilla Games (Killzone 2).

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także