Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-11-12  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-11-12
Czy parkowanie w mieście przestanie być drogą przez mękę?
Czy parkowanie w mieście przestanie być drogą przez mękę?
Czy parkowanie w mieście przestanie być drogą przez mękę?
Dla tych, którzy mieszkają albo pracują w mieście, parkowanie jest jednym z głównych źródeł stresu. Naukowcy szacują, że na każde 110 pojazdów krążących po drogach w poszukiwaniu wolnego miejsca, przypada zaledwie 100 takich miejsc.

Nadav Levy i Itzhak Benenson z Tel Aviv University oraz Karel Martens z Radboud University stworzyli komputerowy symulator, który modeluje mechanizm parkowania, pozwalając testować różne rozwiązania i badać ich wpływ na sytuację na drogach.

Symulator nazwany PARKAGENT bierze pod uwagę rzeczywistą politykę parkowani, kierowców czy kontrolerów po to żeby możliwie wiernie odwzorować rzeczywistość.

Biorąc pod uwagę takie kwestie, jak umiejscowienie miejsc parkingowych czy trasy kontrolerów, włodarze mają kilka mechanizmów badania skuteczności swoich działań. Decyzje takie są często brzemienne w skutki, gdyż nawet 30 procent samochodów krążących po centrach miast w godzinach szczytu, to samochody poszukujące wolnego miejsca.

Nowy symulator testuje politykę parkingową poprzez zastosowanie jej w środowisku PARKAGENT. Oprogramowanie bierze pod uwagę docelową lokalizację, długość parkowania i kwotę jaką kierowcy są skłonni zapłacić.

Oprogramowanie ocenia kluczowe czynniki, jak czas poszukiwania miejsca, długość parkowania oraz odległość od miejsca parkowania do celu.

Naukowcy przeprowadzili analizę wpływu dodatkowego wielopoziomowego parkingu w izraelskim mieście Ramat Gan, a teraz współpracują z belgijską Antwerpią, gdzie sprawdzają skutki zastąpienia miejsc parkingowych promenadą wzdłuż rzeki.

W wielu dużych miastach włodarze popełniają dwa zasadnicze błędy. Parkowanie na ulicy jest tańsze niż na specjalnych parkingach przez co kierowcy krążą wzdłuż dróg w poszukiwaniu wolnego. Według Levy’ego, miejski ruch mógłby być bardziej płynny gdyby kierowcy nie musieli krążyć. Drugim błędem jest zaniechanie określenia maksymalnego dopuszczalnego czasu parkowania w najbardziej obleganych rejonach. Takie restrykcje wymuszają rotację.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Science Daily
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także