Dexterity AI ogłosiło współpracę z FedEx w celu wykorzystania technologii robotycznej opartej na sztucznej inteligencji do ładowania pudeł na ciężarówki i przyczepy. Zaprojektowany przez firmę robot mobilny o nazwie DexR autonomicznie nawiguje i wykorzystuje swoje dwa zrobotyzowane ramiona do ładowania pudeł z przenośnika na pokład pojazdu.
Załadunek samochodów ciężarowych to jedno z najtrudniejszych i najbardziej pracochłonnych zadań w węzłach logistycznych. Ręczny załadunek naczep jest obciążający, a poprzednie podejścia technologiczne do rozwiązania tego problemu nie były w stanie obsłużyć złożonego procesu decyzyjnego wymaganego do układania szerokiej gamy przesyłek, takich jak te spotykane w ramach dystrybucji FedEx. W FedEx systemy zrobotyzowane muszą być w stanie obsługiwać paczki o różnych rozmiarach, kształtach, wadze i fakturze opakowania.
- Nasza kultura innowacji napędzana jest chęcią pomocy członkom naszego zespołu i klientom w odniesieniu sukcesu - powiedziała Rebecca Yeung, wiceprezes FedEx - Na podstawie opinii naszego zespołu operacyjnego szukaliśmy rozwiązania, które pomoże złagodzić wyzwania związane z załadunkiem ciężarówek. Współpraca z Dexterity AI w celu połączenia najnowszych rozwiązań w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki wspiera go, jednocześnie spełniając rosnące wymagania klientów.
Projektując system, firma Dexterity skupiła się na złożoności rozładunku ciężarówek i zapewniła swoim robotom mobilnym szereg możliwości, począwszy od zdolności widzenia, dotykania, przetwarzania danych i szybkiego poruszania się, po przemieszczanie się przyczepami po stabilnych, gęstych stosach losowych pudeł. Unikalna dwuramienna konstrukcja DexR umożliwia również jednoczesne pobieranie i pakowanie pudeł, co poprawia przepustowość.
Platforma sztucznej inteligencji opracowana przez Dexterity pozwala realizować wszystkie złożone operacje wymagane w procesach FedEx. Niektóre cechy platformy obejmują generatywne planowanie layoutu, przetwarzanie dotyku, ulepszanie pakietów w oparciu o uczenie maszynowe i zintegrowane planowanie ruchu.
- FedEx podziela nasze przekonanie o tym, że innowacje powinny rozwiązywać najtrudniejsze zadania operacyjne - powiedział Samir Menon, założyciel i dyrektor generalny Dexterity AI - Nasza współpraca opiera się na wizji robotyki opartej na sztucznej inteligencji, którą można dostosować do najpilniejszych potrzeb naszych klientów.
FedEx stale testuje technologię ładowania ciężarówek, a jej celem jest jej udoskonalenie i komercyjne wdrożenie w przyszłości.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- therobotreport
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Coboty - czym są, jak działają? Typy cobotów
Rozwój robotyki pozwala stosować coraz bardziej zaawansowane maszyny pozwalające na sprawną automatyzację procesów produkcyjnych. Stało się to...
-
Co to jest audyt energetyczny i kiedy przyda się firmie?
www.energetykacieplna.plautor: 1st footage Zagadnienie audytów energetycznych to w ostatnich latach gorący temat – i to z kilku powodów. Dlatego też warto wiedzi