
Inżynierowie z University College London (UCL) i 3DX-RAY skonstruowali nowatorski system prześwietlania bagażu, który przezwycięża ograniczenia dwuwymiarowego prześwietlania promieniami rentgenowskimi.
Nowe urządzenie wykorzystuje dwuwymiarowe prześwietlanie promieniami rentgenowskimi, a następnie wykonuje serię kolejnych prześwietleń, które mają zminimalizować liczbę fałszywych alarmów.
Naukowcy wykorzystali serię dwuwymiarowych zdjęć rentgenowskich wykonanych pod różnymi kątami, a następnie połączyli te zdjęcia w trójwymiarowy model badanego przedmiotu.
Nick Fox z 3DX-RAY wyjaśnił, że przy konwencjonalnej tomografii, obiekt pozostaje nieruchomy, a kamera obraca się wokół niego.
„W tym przypadku, mamy do czynienia z wieloma stacjonarnymi kamerami umieszczonymi wokół taśmociągu." – stwierdził Fox. „Gdy obiekt podróżuje na taśmociągu, system równocześnie wykonuje zdjęcia rentgenowskie i optyczne pod różnymi kątami." – dodał.
„Dzięki połączeniu zdjęć optycznych i rentgenowskich, możliwe jest skorelowanie tych ostatnich z faktyczną orientacją badanego obiektu, co umożliwia trójwymiarową tomosyntezę obrazów rentgenowskich." – stwierdził Fox.
Urządzenie ma być testowane na lotniskach przez najbliższe dwa, trzy lata.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czym są generatory prądu i jak działają?
Coraz więcej przedsiębiorstw i klientów indywidualnych doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, jak istotne jest to, aby przeprowadzić transformację...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-