
Od swojego początku w 2011 roku, Robot House założone na Southern California Institute of Architecture stawiał wyzwania przed studentami w tworzeniu materialnych form dzięki ramionom robotów. Wspomaganie technologią Rapid Prototyping, pozwala przedsięwzięciu zyskać nowe znaczenie.
Opracowane przez naukowca z MIT, Petera Testę, laboratorium wyposażone jest w 5 manipulatorów, które mogą pracować w macierzy, manipulując różnego rodzaju materiałami. Dzięki integracji z odpowiednio napisanym oprogramowaniem, laboratorium pozwala studentom uczyć się architektury, tworząc projektowane modele w rzeczywistości.
Proces ten jest znacznie bardziej skomplikowany niż standardowa obróbka za pomocą maszyn CNC. Roboty posiadają więcej stopni swobody i mogą być w większym stopniu modyfikowane. Wyzwaniem jest komunikacja i sprzęgnięcie ze sobą precyzyjnych ruchów maszyn. Na przykład, przy tworzeniu konstrukcji z żywicy, gdy ta staje się zbyt wiotka, system powinien odpowiednio zareagować – ochłodzić materiał, bądź stworzyć konstrukcję wsporczą.
Dzięki wykorzystaniu drukarki 3D, studenci mogą pracować z różnymi materiałami i przy wykorzystaniu wizji maszynowej śledzić ich zmiany podczas wytwarzania, generując w reakcji odpowiednie polecenia dla robota.
Drukarka 3D nie służy, więc tylko do wytwarzania samego w sobie, ale pomaga nauczyć się studentom, w jaki sposób realizować ciekawe projekty z wykorzystaniem robotów. Według Testy, powiązanie druku 3D i robotyki nie tylko stanowi kolejny krok w produkcji cyfrowej, ale także pozwala rozważyć na nowo różne algorytmy obliczeniowe.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- gizmag

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kiedy warto wdrożyć innowacje technologiczne do przemysłu?
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu robotyka była głównie zarezerwowana dla dużych zakładów przemysłowych, przede wszystkim z branży automotive. Dziś...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-