
Eksperci Parker Hannifin Hose Doctor są gotowi stawić czoła każdemu wyzwaniu w zakresie wymiany instalacji węży w systemach hydraulicznych i pneumatycznych. W wywiadzie z Marcinem Chmielińskim, ekspertem Hose Doctor z firmy X-Comp, dowiesz się więcej o tym, jak specjaliści Hose Doctor rozwiązują problemy związane z hydrauliką i pneumatyką klientów.
Pracujesz jako Hose Doctor Parker Hannifin. Czym dokładnie się zajmujesz?
Hose Doctor to w pełni wyposażone auto serwisowe. Działamy na zasadzie „pogotowia technicznego", które reaguje na potrzeby klientów o każdej porze. Odpowiadamy na wezwania firm produkcyjnych, rolniczych i budowlanych u których wystąpiła awaria układu hydraulicznego – wystarczy zadzwonić.
Przewody hydrauliczne są kluczową częścią maszyn i niekiedy zdarza im się nieszczelność, uniemożliwiając funkcjonowanie całego układu, co powoduje kosztowne przestoje w pracy. Wrocławski Hose Doctor zawsze dojedzie do klienta w czasie krótszym niż 60 min, dzięki czemu nie musi on tracić czasu i może wznowić pracę tak szybko, jak to możliwe.
Zależy nam, aby, gdy dojdzie do awarii, pierwsza myśl naszego klienta brzmiała: „Hose Doctor może się tym zająć". Nasz sukces nie polega wyłącznie na dostarczaniu wysokiej klasy produktów, ale również na doskonałej obsłudze klienta i odpowiadaniu na wszystkie jego potrzeby. Nasz mobilny serwis wyposażony jest w zakuwarkę, giętarkę, zaciskarkę do pierścieni i inne narzędzia niezbędne do likwidacji usterek. Wykonujemy również pomiary ciśnień i przepływów, filtrację oleju oraz analizę jego czystości.
Często modernizujemy i przeprojektowujemy układy hydrauliczne u klienta według jego potrzeb. Serwisujemy też zasilacze hydrauliczne. Zajmujemy się montażem i uruchomieniami agregatów hydraulicznych na miejscu u klienta.
Hose Doctor oferuje bardzo szeroką ofertę serwisową naszym klientom dzięki profesjonalnemu wyposażeniu i fachowej obsłudze.
Jak wygląda dzień z życia Hose Doctora?
Serwis mobilny musi być przygotowany na każdą ewentualność, dlatego wybór odpowiedniego wyposażenia jest bardzo istotnym elementem naszej pracy. Muszę być gotowy na wymianę każdej części, która uległa awarii, na oryginalny produkt firmy Parker Haniffin. Dlatego właśnie każdy dzień pracy zaczynam od przygotowania wozu na kolejne wezwania. Jego wyposażenie powinno być dobrane racjonalnie, tak aby na miejscu awarii niczego nie zabrakło.
Gdy tylko klient zgłosi awarię, muszę dojechać do niego w przeciągu godziny, a zakres napraw określam w łatwy, szybki i bezpieczny sposób dzięki systemowi identyfikacji Parker Tracking System. Ten system oznakowania przewodów jest bardzo pomocny przy identyfikacji komponentów Parker. Każde wezwanie jest inne od poprzedniego i nigdy nie wiem, czego się spodziewać. Ta praca nie przestaje zaskakiwać.
Co jeszcze ją wyróżnia?
Poza brakiem monotonii, ważne jest dla mnie bezpieczeństwo. Muszę być przygotowany na każdą ewentualność i mieć na uwadze przepisy BHP. Dotyczy to mnie samego ale również naszych klientów.
Do moich obowiązków nie należą wyłącznie naprawy uszkodzonego sprzętu. Zajmuję się także doradztwem i konsultacją w zakresie wszystkich połączeń hydraulicznych oraz przeprowadzam przeglądy, analizy czystości i filtracje oleju jak również diagnostykę układów hydraulicznych i wiele innych. Dzięki temu stale się rozwijam i poszerzam swoją wiedzę i zakres umiejętności.
Praca przynosi dużo satysfakcji. Podczas jednej z ostatnich interwencji zlikwidowaliśmy problem pękających rur stalowych w firmie Linde-Gaz. Poprowadzona pod gruntem instalacja często stawała się nieszczelna i przysparzała mnóstwo problemów. Nasza modernizacja polegała na zastosowaniu elastycznych połączeń i pomimo, że aplikacja miała miejsce pod ziemią, udało się skutecznie zlikwidować doskwierającą klientowi usterkę.
Czasem jesteśmy wzywani do naprawdę dużych aplikacji. Naprawa układu hydraulicznego w Südzucker Polska S.A. Zakład produkcyjny Cukrownia Świdnica spowodowała że dwudziestopięciometrowe mieszadło znowu zaczęło pracować, a kosztowny przestój został zlikwidowany.
Również dzięki naszej interwencji wielu widzów Teatru Capitol we Wrocławiu może oglądać spektakle. Nas mobilny serwis Hose Doctor skutecznie naprawił i wyremontował hydrauliczne mechanizmy napędu sceny i licznych zapadni.
Wyjazdy do klientów muszą być trudne z punktu widzenia logistycznego. Jak sobie z tym radzicie?
Nasi koledzy w biurze mają stały podgląd w czasie rzeczywistym, dzięki któremu dokładnie wiedzą, gdzie w danej chwili znajduje się każdy Hose Doctor. Gdy otrzymujemy wezwanie, od razu wiedzą, który z inżynierów najszybciej może na nie odpowiedzieć i jaką trasę powinien wybrać, by zminimalizować czas oczekiwania klienta.
Więcej informacji o Parker Hannifin pod adresem http://www.parker.com/pl lub @parkerhannifin
(gz)
Kategoria komunikatu:
Z życia firmy
- Źródło:
- rechters

Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Nowe centrum szkoleniowo-pokazowe Bosch Rexroth - showroom „Mobile &...
W ramach sieci innowacyjnych ośrodków szkoleniowych CU.BE, firma Bosch Rexroth utworzyła w swojej centrali w Warszawie kolejny showroom „Mobile &...
-
-
-
-