Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-07-20  |  Ostatnia aktualizacja: 2007-07-20
Europa wdraża wreszcie standardy dotyczące sprawności napędów
Europa wdraża wreszcie standardy dotyczące sprawności napędów
Europa wdraża wreszcie standardy dotyczące sprawności napędów
Europejscy producenci napędów porozumieli się odnośnie minimalnych poziomów sprawności napędów sprzedawanych w Unii Europejskiej. Podczas czerwcowego spotkania w Chinach, delegat z CEMEP, organizacji, która zrzesza europejskich producentów napędów, ogłosił, że jej członkowie zdecydowali się na wprowadzenie standardu minimum energetycznego (Meps) dla silników z klasy sprawności Eff1.

Usankcjonowanie takiego standardu jest punktem zwrotnym w działalności CEMEP, gdyż dotychczas organizacja ta wzbraniał się przed wyznaczaniem jakiegokolwiek minimum. Gdy w 1990 roku Komisja Europejska postanowiła sklasyfikować napędy pod względem sprawności i podzieliła je na trzy grupy: Eff1, 2 i 3, CEMEP zgodzi się uczestniczyć w tym programie pod warunkiem, że będzie on dobrowolny i nie będzie obligował użytkowników do wybierania sprawniejszych maszyn.

Efektem tego woluntarystycznego podejścia jest to, że po 9 latach, jedynie 10 procent napędów sprzedawanych w UE należy do najwyższej klasy sprawności: Eff1.

W Stanach Zjednoczonych natomiast, gdzie normy wprowadzono w 1990 roku obligatoryjnie, dzisiaj niemalże wszystkie silniki indukcyjne spełniają wymogi standardu Eff1.

Podczas gdy CEMEP zgadza się dziś na usankcjonowanie standardu Eff1, Stany Zjednoczone przygotowują już kolejną poprawkę - NEMA, która miałaby obniżyć dopuszczalne straty o kolejne 15 procent.

Napędy spełniające standard NEMA Premium sprzedają się w sile 1,5 miliona silników wielofazowych rocznie. Amerykański Departament Energii szacuje, że rozpowszechnienie się standardu NEMA pozwoli w przeciągu dziesięciu lat zaoszczędzić 5800 gigawatogodzin. W dalszej konsekwencji pozwoli to zredukować emisję węgla o 80 milionów ton, co można porównać do zniknięcia 16 milionów samochodów z amerykańskich dróg.

Według Paul’a Waide’a z ‘International Energy Agency’, wprowadzenie sprawniejszych silników pozwoli zredukować globalne zużycie energii o 7 procent.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Drive and Controls
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także