Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-11-17 | Ostatnia aktualizacja: 2008-11-17
Europejski system wspierania kierowcy I-WAY

Europejski system wspierania kierowcy I-WAY
Nowością systemu jest to, że wykorzystuje on proste i niedrogie technologie, z których wiele wykorzystywanych jest już obecnie. Naukowcy mają nadzieję, że łącząc różne strumienie informacji oraz analizując je pod kątem potencjalnych problemów, będą w stanie stworzyć potężny system bezpieczeństwa, który będzie łatwy w produkcji i niedrogi.
„W oparciu o informacje z czujników znajdujących się wewnątrz samochodu, systemów komunikacji z infrastrukturą drogową oraz car-to-car, budowany jest w czasie rzeczywistym obraz warunków panujących na drodze.” – powiedział Andrea Migliavacca, koordynator projektu I-WAY.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z pracy naszego systemu wideo do obserwacji drogi. Nasi partnerzy oczekiwali prostego, niedrogiego i łatwego w instalacji urządzenia, które dostarczy użytecznych informacji, i takie właśnie odpowiadające ich oczekiwaniom urządzenie opracowaliśmy.” – dodał.
Zewnętrzny system wideo, wchodzący w skład platformy I-WAY, wykorzystywany jest do upewnienia kierowcy, że porusza się on właściwym pasem. Niektóre jego elementy, jak radar są gotowymi rozwiązaniami stosowanymi już uprzednio, a niektóre, jak komunikacja car-to-car zostały dostarczone przez innych europejskich naukowców.
„Nie próbowaliśmy ponownie wynaleźć koła.” – stwierdził Migliavacca. „Jeśli istaniał inny europejski projekt pracujący nad systemem, który mogliśmy wykorzystać, to korzystaliśmy z niego. Tak wykorzystaliśmy technologię komunikacji car-to-car opracowaną przez konsorcjum ‘Car to Car’. Oni wykonali w tej dziedzinie kawał dobrej roboty, a my to wykorzystaliśmy.”
System Car-to-car przemienia innych użytkowników drogi w zwiadowców. Gdy inny samochód wykryje zagrożenie, rozsyła informacje o nim do znajdujących się w pobliżu samochodów. Podobnie, czujniki przydrożne oraz inne systemy komunikacji wykorzystywane przez centrum kontroli autostrad do śledzenia warunków panujących na drodze, mogą przekazywać istotne informacje do przejeżdżających samochodów.
Mogą one ostrzegać o zbliżającym się zwężeniu, tymczasowym ograniczeniu prędkości, warunkach na drodze, czy korkach.
System uzupełniają wewnętrzne czujniki. Zespół skonstruował wewnętrzne kamery, które monitorują kierowcę, a także czujniki uchwytu oraz EKG znajdujące się w kierownicy.
Czujniki uchwytu oraz EKG w połączeniu z kamerą śledzącą ruch oczu, mogą kontrolować stan kierowcy.
Naukowcy zrzeszeni w ramach projektu I-WAY, opracowali pierwszą generację podstawowych podsystemów i przez najbliższe miesiące będą je integrować i testować oprogramowanie sterujące. „
Oprócz prac nad integracją, naukowcy kontynuować będą rozwój poszczególnych podsystemów.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Physorg

Komentarze (0)
Czytaj także
-
ABC systemów wizyjnych – część 3 – tworzenie, zastosowanie, perspektywy
Sprawdzanie kompletności czujnikiem BVS firmy Balluff Tworzenie niezawodnego przemysłowego systemu wizyjnego Praca nad systemem zaczyna...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-