Dział Manufacturing Intelligence firmy Hexagon ogłosił wprowadzenie na rynek bezprzewodowego systemu automatyzacji trackerów laserowych WRTL, który jest najnowszym rozwiązaniem dla systemów zautomatyzowanej inspekcji opartych na technologii trackera laserowego o sześciu stopniach swobody.
WRTL rozwiązuje typowe problemy z konfiguracją, z którymi borykają się klienci integrujący duże, zautomatyzowane systemy kontroli, eliminując przy tym potrzebę stosowania kabla łączącego tracker laserowy ze sterownikiem skanera oraz otwierając możliwość montażu na robotach AMR lub AGV. System jest szczególnie przydatny do zadań kontrolnych realizowanych na dużą skalę, które coraz częściej spotykane są w sektorach lotniczym i energetyki wiatrowej.
Kompatybilność z Absolute Scanner AS1, skanerem laserowym 3D wprowadzonym na rynek w 2021 roku, pozwala na zbieranie danych o wysokiej gęstości z imponującym poziomem dokładności. Oznacza to, że system skanowania oparty na WRTL może zapewnić dokładność do 50 mikronów na całej objętości pomiarowej o średnicy 60 metrów niezależnie od konstrukcji robota.
Dzięki zwiększonej ilości stopni swobody WRTL pozwoli zakładom działać nawet przy zgaszonym świetle, a zadania inspekcji na dużą skalę będą przeprowadzane w sposób autonomiczny przez noc. Gdy operatorzy przybędą następnego dnia, raport pomiarowy będzie już dostępny do analizy, a proces produkcyjny gotowy do przejścia do następnego etapu produkcji.
Elastyczność jaką niosą ze sobą pojazdy AGV lub AMR otwiera nowe drzwi dla zautomatyzowanej kontroli i produkcji. Bezprzewodowy system WRTL pozwala na całkowitą mobilność zarówno trackera, jak i skanera. Ta zdolność umożliwia realizację wielu aplikacji do zautomatyzowanej kontroli na dużą skalę, które dotychczas były poza zasięgiem inżynierów.
WRTL to rozwiązanie do skanowania przeznaczone do zastosowań o dużej objętości, zapewniające absolutną dokładność i możliwość łączności bezprzewodowej. Równolegle z WRTL mogą działać nawet cztery skanery laserowe zintegrowane z robotami mobilnymi. Dzięki możliwościom AT960 pojazdy będą mogły poruszać się do 30 metrów od trackerów bez wymuszonych przerw i kompromisów w ramach realizowanych pomiarów.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Branża automotive szuka oszczędności. Gdzie znajdzie je najszybciej?
Pandemia, wojna na Ukrainie, wysoka inflacja, kryzys energetyczny, zerwane łańcuchy dostaw, rosnące ceny stali i innych surowców, a także kosztów...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-