
Hitachi zapowiedziało premierę 11 kilowatowego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi, który nie zawiera metali ziem rzadkich. Silnik ma charakteryzować się sprawnością na poziomie 93 procent i zapewniać wydajność klasy IE4 przy mniejszej klatce niż konwencjonalne silniki.
Ten dwuwirnikowy silnik z luzami osiowymi wyposażony jest w rdzeń stojana z amorficznego metalu o stratach na poziomie 10 procent strat konwencjonalnego stalowego. Ten amorficzny materiał powstaje poprzez gwałtowne chłodzenie stopionego metalu, co pozwala uniknąć krystalicznej struktury konwencjonalnej stali, a w konsekwencji zmniejszyć straty.
Dwuwirnikowa konstrukcja silnika pozwala zwiekszyć magnetyczną energię ferrytowych magnesów trwałych. Wirnik został zaprojektowany tak, by wytrzymywał duże siły odśrodkowe i momenty. Hitachi zastosowało oprogramowanie do trójwymiarowej analizy pola magnetycznego, które pozwoliło poprawić sprawność konstrukcji.
Nowy silnik ma pojawić się w sprzedaży w 2014 roku, a wśród jego zastosowań wymienia się wentylatory oraz napędy pomp.
Również i inni producenci, w tym Nidec i Mitsubishi, pracują nad silnikami pozbawionymi metali ziem rzadkich, których ceny w ostatnich latach wzrosły za sprawą zmonopolizowania rynku przez Chiny dramatycznie.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przekładnie do silników elektrycznych: siła napędowa elektryfikacji
1- i 2-biegowe napędy ROTATRAC eGFZ są przeznaczone do wysokoobrotowych silników elektrycznych stosowanych w napędach na dwa i cztery koła ...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-