Alibaba A.I. Labs zaprezentowało system oparty o robota mobilnego wyposażonego w sztuczną inteligencję, który będzie dostosowywał się do potrzeb gości hotelowych.
Będą oni mogli skorzystać z usługi robot-room-service, składając zamówienie na jedzenie lub napoje za pośrednictwem jednego z inteligentnych głośników znajdujących się w ich pokoju. Po jego otrzymaniu metrowy robot o aluminiowym korpusie odbierze żądany posiłek od pracownika personelu lub zrobotyzowanego systemu dozowania - ten ostatni będzie używany wyłącznie do dystrybucji napojów.
W oparciu o pokładowy plan hotelowy oraz czujniki laserowe i radarowe, które pozwalają wykrywać i omijać przeszkody, robot będzie samodzielnie kierował się do pokoju gościa z maksymalną prędkością 3,6 km/h. Kierunkowe markery laserowe rzucane na podłogę pozwolą ludziom zorientować się, w którą stronę zmierza, a system komunikacji Wi-Fi umożliwi wezwanie windy i wybranie odpowiedniego piętra.
Po dotarciu do celu robot za pomocą systemu rozpoznawania twarzy zweryfikuje tożsamość gościa. Następnie otworzy wbudowany pojemnik, aby umożliwić mu dostęp do posiłku. Klient będzie mógł zadawać pytania lub składać kolejne zamówienia za pomocą poleceń głosowych, wbudowanego ekranu dotykowego lub gestów.
Plany zakładają rozpoczęcie testów systemu w przyszłym miesiącu. Jeśli wszystko pójdzie dobrze nowy robot może również zostać wykorzystany w biurach, szpitalach lub restauracjach.
Na poniższym wideo można zobaczyć, jak wygląda hotel przyszłości zdaniem przedstawicieli Alibaby.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- newatalas
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Dlaczego warto mieć wagę do ważenia paczek?
W czasach, kiedy handel elektroniczny rozwija się w niespotykanym tempie, a liczba wysyłanych przesyłek osiąga rekordowe poziomy, precyzja w...
-
Robotowe porady techniczne: jak zrobić korektę trajektorii spawania robotowego?
Programujesz roboty spawalnicze? Pracujesz z nimi na co dzień? Na pewno wiesz, że spawanie zrobotyzowane jest bardzo wymagającym procesem ze...