
Brazylijski producent silników WEG zaprezentował swój pierwszy motoreduktor z przekładnią wewnątrz obudowy samego silnika. Modułowe motoreduktory WG20 zostały pokazane na targach w Hanowerze odbywających się w tym tygodniu. Konstrukcja została opracowana we współpracy z austriacką spółką zależną Watt Drive, którą WEG kupił w 2011 roku.
Motoreduktory, których sprawność sięga 96% dostępne są z silnikami wykonanymi w klasie IE2 lub IE3. Posiadają zintegrowany przełącznik zasilania, który zapewnia kompatybilność z różnymi sieciami. Ich konstrukcja to także standardowe wymiary montażowe, które zapewniają elastyczność i łatwość integracji.
Koła zębate przekładni zamontowano w nich bezpośrednio na wałach silników, decydując się na przekładnie dwustopniową w miejsce standardowej – trzystopniowej. Mniej kół zębatych oznacza mniejsze tarcie, co przekłada się na ograniczenie traconej mocy i wydzielanego ciepła. Geometria zębów przekładni została zoptymalizowana w celu osiągnięcia niskich strat, minimalizacji hałasu oraz zwiększenia żywotności. Zwarta konstrukcja przekładni zmniejsza ilość potrzebnego środka smarnego, a jej układ w połączeniu z zaawansowanym wnętrzem obudowy pozwala na pracę przy niskim poziomie oleju.
Motoreduktory są dostępne w wersjach od 50 do 600 Nm. Mogą współpracować z napędami VSD o częstotliwości pracy 100 lub 120 Hz.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (1)
Czytaj także
-
Środki ochrony powierzchniowej oraz aseptyczne silniki serii DAS..
Dzięki odpowiednim środkom ochronnym możliwe jest zastosowanie naszych napędów w ekstremalnych warunkach środowiskowych. Zastosowanie kombinacji...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-
JAN
Fantastyczne