Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-06-12 | Ostatnia aktualizacja: 2008-06-12
Komisja Europejska wspiera badania nad robotyką

Komisja Europejska wspiera badania nad robotyką
W ramach programu badawczego Komisja Europejska pragnie stworzyć system transferu technologii między środowiskiem naukowym a przemysłem. Umożliwi to wykorzystanie robotów klasy przemysłowej na potrzeby prowadzenia badań zakrojonych na dużą skalę w europejskich laboratoriach badawczych. Przedsiębiorstwa uczestniczące w systemie będą informowane o wynikach takich badań.
Planuje się finansowanie szeroko zakrojonych badań prowadzonych wspólnie przez naukowców i przedstawicieli branży. Komisja Europejska wzywa branżę do zwiększenia europejskiej produkcji kluczowych komponentów, aby stawić czoła konkurencji z Azji i uniknąć strategicznej zależności od innych regionów świata.
UE zajmuje obecnie wysoką pozycję na rynku robotyki przemysłowej: około jednej trzeciej automatów przemysłowych produkuje się w Europie. W najbliższych dwudziestu latach stopa wzrostu na rynku robotyki będzie stanowiła ważną część światowej gospodarki: Międzynarodowa Federacja Robotyki (ang. International Federation of Robotics - IFR) szacuje, że wartość światowego rynku robotyki przemysłowej wynosi obecnie około 4 mld euro, a do roku 2010 r. będzie wzrastała o 4,2 proc. rocznie.
Robotyka ma kluczowe znaczenie dla przyszłej konkurencyjności Europy. Utrzymanie produkcji w regionach świata o wysokim poziomie wynagrodzeń jest możliwe jedynie dzięki automatyce. Odgrywa ona również ważną rolę przy zapewnianiu zrównoważonej produkcji i ograniczaniu marnotrawstwa zasobów.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- PAP

Komentarze (0)
Czytaj także
-
O robotyce przemysłowej
Wprowadzenie Terminu „robot" użył po raz pierwszy czeski pisarz Karel Čapek w 1920 roku, w swojej sztuce „R.U.R." (Roboty uniwersalne...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-