
W ofercie rozwiązań z zakresu elektryfikacji pojazdów off-highway, opartych na platformie eLION, znajdują się kompaktowe silniki EMP gwarantujące wysoki moment obrotowy. Silniki te zapewniają dużą precyzję i gęstość mocy w pojazdach rolniczych i maszynach ciągnikowych. Najnowsze silniki można wykorzystać do elektryfikacji napędów jezdnych, jako napędy pomp w hydraulice roboczej lub jako generatory, np. w topologiach spalinowo-elektrycznych. Dzięki dużym momentom obrotowym i różnym prędkościom silniki EMP są optymalnym rozwiązaniem dla wszystkich typów napędów, również tych opartych na nowych źródłach zasilania. Ponadto stały moment obrotowy zwiększa efektywność sterowania i wydłuża okres eksploatacji akumulatora.
W nowoczesnych pojazdach off-highway silniki i falowniki są instalowane w bardzo ciasnych przestrzeniach.
Oferując nowe silniki elektryczne EMP eLION, firma Bosch Rexroth wspiera producentów wysoce zoptymalizowanych maszyn, takich jak ciągniki, maszyny samojezdne i ciągnikowe. Mogą oni dzięki temu zmniejszyć przestrzeń zabudowy potrzebną do zapewnienia tej samej mocy napędu lub zapewnić większą moc napędu w tej samej przestrzeni. Silniki te umożliwiają elektryfikację dotychczas produkowanych pojazdów przy ograniczeniu do minimum zmian w podwoziu projektowanego pojazdu.
Podobnie jak wszystkie inne komponenty modułowej platformy eLION, silniki EMP spełniają wszelkie wymagania dotyczące możliwości ich zastosowania w pojazdach off-highway związane z odpornością mechaniczną, czasem eksploatacji oraz odpornością na wibracje, pył lub substancje chemiczne.
Zakres momentu obrotowego dla silników serii EMP wynosi od 160 do 880 Nm. W porównaniu ze sprawdzoną serią EMS, znamionowy moment obrotowy przy niższych prędkościach jest wyższy nawet o 53%, a maksymalny moment obrotowy jest zwiększony o 45%. Jednocześnie tętnienie momentu obrotowego zostało zredukowane o ponad 30%. W rezultacie duże momenty obrotowe są generowane bardzo równomiernie nawet przy niewielkich prędkościach, co zapewnia lepszą kontrolę napędu elektrycznego i wydłuża żywotność akumulatora. Ponadto wysoka wydajność systemu i inteligentne zarządzanie energią zmniejsza zużycie mocy, a tym samym koszty operacyjne.
Silniki EMP są uzupełnieniem oferty skalowalnej, wysokonapięciowej platformy do elektryfikacji eLION. Można je wykorzystać w napędach jezdnych oraz napędach roboczych. Modułowa platforma obejmuje również inne komponenty – nie tylko falowniki i przekładnie, lecz także oprogramowanie i akcesoria oraz odpowiednio dostosowaną do niej hydraulikę. Wszystkie falowniki mają w pełni zintegrowane bezpieczeństwo funkcjonalne zgodne z normą ISO 13849, co pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na prace inżynieryjne.
Seria silników EMP dostępna jest w pięciu długościach i przystosowana jest do pracy w zakresie mocy od 30 do ponad 200 kW.
Produkty eLION są już wykorzystywane w wielu rozwiązaniach pilotażowych, na przykład w autonomicznym pojeździe rolniczym (VTE) opracowanym przez producentów maszyn rolniczych KRONE i LEMKEN. Napęd o dużej mocy sprawia, że ten autonomiczny pojazd łatwo radzi sobie z wieloma procesami roboczymi, takimi jak przygotowywanie rozsadników, kultywacja gleby, pielenie, koszenie, obracanie lub pokos.
(gz)
Kategoria komunikatu:
Z życia branży
- Dodał:
- Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Czytaj także
-
Kompaktowe silniki elektryczne EMP do zastosowań w maszynach rolniczych
Seria silników EMP eLION firmy Bosch Rexroth umożliwia producentom pojazdów off-highway tworzenie jeszcze bardziej kompaktowych i wydajnych...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-