Niemieccy naukowcy rozpoczęli trzyletni projekt współpracy mającej na celu poprawę stosunku mocy do masy silników elektrycznych. Ma im w tym pomóc wykorzystanie do konstrukcji lekkich materiałów, takich jak tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem. Bezpośrednim celem projektu jest stworzenie łańcucha procesu potrzebnego do produkcji silnika demonstracyjnego wraz z wbudowanym chłodzeniem.
Zastosowanie silników będzie ukierunkowane na pojazdy elektryczne, w których współczynnik moc/masa musi być jak najniższy, pomagając w redukcji zużycia energii. Chociaż techniki tworzenia lekkich karoserii są już nam dobrze znane, przyszedł czas na redukcję masy w kluczowych elementach.
Projekt jest koordynowany przez Wittenstein Cyber Motor – firmy, która specjalizuje się w tworzeniu silników synchronicznych. Specjalista od odlewania tworzyw sztucznych, firma Arburf, będzie badać możliwość wykorzystania alternatywnych materiałów w konstrukcji mechanicznej. Obróbką elementów zajmie się, natomiast Index-Werke. Do trzech firm dołączy również Aumann, która będzie odpowiedzialna za rozwój procesów i maszyn do produkcji cewek silników. Naukowcy z Institute of Production Science oraz Karsruhe Institute of Technology (KIT) opracują elementy wykonane z kompozytów.
„Nowe materiały powinny stać się częścią nowoczesnych silników.", wyjaśnia Manuel Peter z KIT. „Co więcej, sama produkcja elementów mechanicznych powinna zostać maksymalnie uproszczona. Aby to osiągnąć niezbędna jest współpraca partnerska na interdyscyplinarnej płaszczyźnie.
Projekt wspierany jest przez niemieckie Ministerstwo Finansów.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrol

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Rozwiązania IE5 - silniki synchroniczne DR2C..
Napędy o zmiennej prędkości obrotowej pozwalają osiągnąć większe oszczędności w zakresie zużycia energii. Silniki synchroniczne serii DR2C... są...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-