
DeltaWing Technology Group skupiająca się na produkcji samochodów rajdowych podpisała z DHX Electric Machines Inc. umowę przyznającą DeltaWing prawa na do wytwarzania, wykorzystania i sprzedaży silników elektrycznych oraz elementów przeznaczonych do zastosowań motoryzacyjnych. Spółka DHX twierdzi, że jej nowe silniki są o 75% mniejsze i o wiele lżejsze od konwencjonalnych konstrukcji.
Współpraca opiera się na niezwykle innowacyjnym podejściu. Jedna z firm dość szybko wprowadza na rynek najnowszą technologię w ramach pojazdu DeltaWing, natomiast druga rozwija technologię silników elektrycznych w taki sposób, aby optymalnie wykorzystać ich moc i moment obrotowy. Łącząc siły, firmy mają szanse osiągnąć nowy poziom efektywności energetycznej w pojazdach elektrycznych.
Opatentowany zaawansowany system chłodzenia silników elektrycznych DHX wykorzystuje bezpośredni wymiennik ciepła zamontowany na uzwojeniach (DWHX). Dzięki temu usuwa ciepło u jego źródła. Każdy z silników posiada drobne kanały do rozpraszania ciepła, co znacznie zmniejsza opór cieplny i zwiększa efektywność silnika. DHX Falcon wykonany jest ze standardowych materiałów, a nie stali egzotycznych i magnesów trwałych. Mimo to, jego konstruktorom udało się za jego sprawką osiągnąć gęstość mocy 120 KM/dm3.
DHX Electric Machines przeniosło swoją siedzibę do kampusu DeltaWing Technology Group w amerykańskim Braselton. Obie spółki chcą skupić się na zorganizowaniu produkcji i adaptacji silnika w innych projektach DeltaWing Technology Group.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- ngtnews

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przekładnie do silników elektrycznych: siła napędowa elektryfikacji
1- i 2-biegowe napędy ROTATRAC eGFZ są przeznaczone do wysokoobrotowych silników elektrycznych stosowanych w napędach na dwa i cztery koła ...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-