Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-08-03 | Ostatnia aktualizacja: 2009-08-03
Materiał tłumiący hałas pociągów

Materiał tłumiący hałas pociągów
System nazwany ‘Durflex’ oparty jest na koncepcji stabilizacji tłucznia znajdującego się pod torami przy pomocy elastycznej pianki poliuretanowej opracowanej przez Bayer MaterialScience (tłuczeń – rodzaj kruszywa stanowiącego kamienną podstawę pod podkładami kolejowymi)
Przestrzenie znajdujące się wewnątrz warstwy materiału stanowiącego tłuczeń w całości wypełniane są płynną pianką poliuretanową Bayer Bayflex, która zapobiega przemieszczaniu się materiału na skutek sił wytwarzanych przez przejeżdżający pociąg.
Rozwiązanie to równocześnie poprawia trwałość struktury podstawy i absorbuje hałas generowany właśnie przez ruch kamieni.
Według przedstawicieli firmy, system mógłby zostać zastosowany do budowy nowych odcinków torów, ale również i do udoskonalenia istniejących.
Durflex pomyślnie przeszedł serię testów przeprowadzonych w zeszłym roku na dwóch odcinkach torów w Berlinie. Frenzel-Bau oraz Bayer MaterialScience pracują obecnie nad rozszerzeniem obszaru zastosowań systemu Durflex.
Plany zakładają, między innymi, budowę dłuższego demonstracyjnego odcinka torów kolejowych w Niemczech.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Sprawdzony know-how technologii od Mayser dla branży motoryzacyjnej
Jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż jest branża motoryzacyjna. Światowy rynek jest szacowany na około 620 miliardów euro....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-