Tesla zakupiła spółkę Maxwell Technologies, by móc w pełni korzystać z opracowanej przez nią technologii suchych baterii.
Maxwell udowodnił, że gęstość energii w przypadku ich konstrukcji to 300 Wh/kg, co jest od 20% do 40% lepszym wynikiem niż w przypadku akumulatorów Tesli. Firma podąża na dodatek ścieżką, dzięki której notuje około 20-procentowy wzrost wydajności, co 2-3 lata. Jeżeli tempo to nie spadnie, do 2027 roku przekroczona zostanie granica 500 Wh/kg.
Przejmując Maxwell Technologies, Tesla może uzyskać trzyletnią przewagę technologiczną nad innymi graczami rynku dzięki lawinowemu zwiększaniu produkcji w swoich gigafabrykach. Efektem może być nawet trzykrotne obniżenie ceny dzisiejszych ogniw. Gęste akumulatory sprawią, że pojazdy elektryczne zwiększą swój zasięg. Rozwój technologii akumulatorowych może również sprawić, że na rynku znajdą się konkurencyjne samoloty elektryczne mieszczące na pokładzie od 100 do 200 pasażerów.
Rządowe programy realizowane w Japonii i Chinach zogniskowane są na zwiększaniu gęstości energii baterii, a celem jest właśnie poziom 500Wh/kg. Amerykański departament ds. energii również realizuje podobny program o nazwie Battery500.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- nextbigfuture
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czy samochody na wodór zastąpią samochody elektryczne?
Ważnym aspektem współczesnych dążeń do ochrony środowiska i łagodzenia skutków zmian klimatycznych jest elektryfikacja pojazdów. Coraz częściej...
-
Wózki magazynowe elektryczne - najlepszy wybór przy składowaniu palet
Magazyny niskiego, średniego lub wysokiego składowania - dziesiątki czy nawet setki palet z towarem, który codziennie jest kompletowany, wydawany...