
Amerykański producent silników i układów sterowania, firma Teknic otrzymała amerykański patent na metodę rozpraszania odzyskanej energii pochodzącej z obciążeń mechanicznych podłączonych do serwosilników w trakcie ich hamowania.
VRS (Vector Regen Shunt) upraszcza serwonapędy, eliminując potrzebę stosowania zewnętrznych obwodów regeneracyjnych i boczników, zmniejszając w ten sposób koszty, wymagania przestrzenne, okablowanie oraz złożoność systemu.
Silniki często wykonują operacje hamowania, w których energia kinetyczna jest przenoszona z obciążenia na konstrukcję. Ta może zostać przechwycona i wykorzystana do innego celu, będąc zwracaną do obwodów falownika silnika i przekazywaną na DC link w obwodzie napędowym.
W zastosowaniach zasilanych prądem przemiennym odzyskana energia jest zazwyczaj zwracana do baterii kondensatorów. Jednak kondensatory posiadają ograniczenia w zakresie magazynowania energii, więc projektanci maszyn muszą albo zmniejszyć ilość wytwarzanej energii kinetycznej, albo pozbyć się nadmiaru odzyskanej energii w inny sposób. Tradycyjnie najczęstszym sposobem radzenia sobie z tym problemem jest skierowanie jej na obciążenie rezystancyjne i przekształcenie w ciepło, zwiększa to jednak złożoność systemu oraz koszty instalacji.
Funkcja VRS firmy Teknic rozprasza odzyskaną energię za pomocą uzwojeń. W wielu aplikacjach pozwoli to na wykorzystanie serwomotoru bez żadnych zewnętrznych komponentów. Przedsiębiorstwo oferuje nową funkcję w zintegrowanych jednostkach ClearPath.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Na czym polega prefabrykacja szaf sterowniczych?
Na czym polega prefabrykacja szaf sterowniczych? Jakie dokładnie szafy sterownicze prefabrykują firmy oferujące tego rodzaju usługę? Jeśli szukasz...
-
-
-
-
-