Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-02-28  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-02-28
Odbudowuje się rynek zarządzania produkcją CPM
Odbudowuje się rynek zarządzania produkcją CPM
Odbudowuje się rynek zarządzania produkcją CPM
Ostanie kilka lat było dla rynku systemów zarządzania produkcją opartych na współpracy (CPM) w sektorach procesowych bardzo trudne. Rynek CPM odczuł kryzys dopiero w 2009 roku, a w dodatku nie był on długotrwały, gdyż sytuacja zdecydowanie poprawiał się już w 2010 roku. Wartość rynku CPM w sektorach procesowych wyniesie w 2015 roku 4 miliardy, czytamy w najnowszym raporcie ‘Collaborative Production Management Systems for the Process Industries Worldwide Outlook’, przygotowanym przez analityków z ARC Advisory Group.

„Obecnie, popyt na rozwiązania produkcji jest wciąż ograniczony przez niedawny kryzys. Wraz z poprawianiem się sytuacji w globalnej gospodarce, firmy poluzowują swoja politykę inwestycyjną znów zwracając się w stronę rozwiązań CPM.” – stwierdził Tom Fiske, starszy analityk ARC, główny autor raportu. „Kolejnym obszarem zainteresowania będą aplikacje produkcji, gdyż firmy zastępują tworzone przez siebie systemy i modernizują przestarzałe, by przenieść funkcjonowanie zakładu na wyższy poziom i uczynić je bardziej opłacalnym.” – dodał.

Rozwiązania CPM charakteryzują się trzema zasadniczymi obszarami funkcjonalności, które obejmują planowanie, działanie oraz informowanie. Segment planowania składa się z takich funkcjonalności, jak: krótkoterminowe planowanie produkcji oraz symulowanie i modelowanie produkcji. Funkcje planowania pozwalają określić co produkować, kiedy produkować i jakie urządzenia wykorzystać.

Segment działania związany jest z potrzebą stałego poszukiwania nowych, lepszych sposobów kontrolowania urządzeń oraz efektywniejszego działania zakładów.

Wreszcie, celem segmentu informowania jest gromadzenie, magazynowanie, organizowanie i komunikowanie danych oraz informacji. Obejmuje to: rejestrowanie danych, analizę wydajności oraz raportowanie.

Osiągnięcie oraz utrzymanie opłacalności produkcji staje się coraz trudniejsze przez niepewność i zmienność kosztów energii, surowców, wody oraz innych zasobów, a także coraz bardziej skomplikowane zarządzanie ryzykiem i zgodnością. Kluczowymi czynnikami wyróżniającymi rozwiązania CPM w ostatnim roku były: poprawiona przejrzystość, niższy koszt posiadania oraz obniżenie kosztów produkcji. Natomiast mniejsze znaczenie w tym okresie miało zrównoważenie, głównie przez trudną sytuację ekonomiczną. Sukces na dzisiejszym rynku wymaga zręczności oraz efektywnego wykorzystania zarówno fizycznych, jak i ludzkich zasobów tak, by zakłady mogły płynnie realizować wyznaczone cele, a przy tym wykorzystywać nadarzające się okazje bez konieczności rezygnacji z jakości czy bezpieczeństwa. Producenci muszą wykorzystać potężne, a niedrogie rozwiązania CPM, które zapewniają korzyści w takich obszarach, jak: doskonałość działania, zgodność, synchronizacja łańcucha dostaw oraz kreowanie wartości dynamicznej.

Dzisiaj, użytkownicy muszą mieć możliwość śledzenia i namierzania produktów w zakładach oraz w łańcuchu dostaw. Niektóre branże wymagają większej szczegółowości oraz bogatszych funkcjonalności, podczas gdy inne potrzebują możliwości śledzenia czy zabezpieczenia przed podrabianiem. W zależności od branży, śledzenie i namierzanie może obejmować śledzenie i namierzanie surowców, produkcji, działania czy informacji związanej ze śledzeniem produktu w drodze do klienta bądź sprzedawcy detalicznego. Większość oprogramowania tego rodzaju skupia się na liniach pakujących i zaprojektowana jest tak, by minimalizować wpływ na zmiany dotyczące linii oraz jej efektywność. Oprogramowanie takie silnie oparte jest na współpracy, zintegrowane z innymi rozwiązaniami i technologiami, w tym ERP oraz systemami automatyki, a także innymi aplikacjami.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
ARC
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także