Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-08-23  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-08-23
Optyczny system wykrywania awarii trakcji kolejowej
Optyczny system wykrywania awarii trakcji kolejowej
Optyczny system wykrywania awarii trakcji kolejowej
Naukowcy z City University wykorzystali optyczną technologię sensoryczną do zapobiegania bardzo kosztownym opóźnieniom pociągów, spowodowanym zerwaniem przewodów trakcji napowietrznej.

Twórcy nowego rozwiązania mają nadzieję, że legnie ono u podstaw całego systemu wczesnego ostrzegania, który pozwalałby wykrywać uszkodzenia zanim staną się poważne i spowodują duże straty.

W czerwcu tego roku, linia kolejowa Londyn-Norwich trafiła na czołówki gazet w związku z potężnymi opóźnieniami spowodowanymi obwiśnięciem przewodów. Powodem była bardzo wysoka, przekraczająca trzydzieści stopni Celsjusza temperatura.

„Na trakcji elektrycznej można zaobserwować przeróżne dziwne zjawiska.” – stwierdził Ken Grattan z City University, lider projektu. „W zimie, można spotkać obwisanie przewodów obciążonych śniegiem, a w lecie, wydłużonych pod wpływem temperatury.” – dodał.

Grattan wraz z Tong Sunem otrzymali warte 102 tysiące funtów wsparcie z EPSRC na stworzenie prototypowego systemu sensorycznego we współpracy z partnerami ze świata przemysłu.

Specjalizujący się w tworzeniu czujników dla przemysłu zespół opracował nowatorski światłowodowy czujnik, instalowany na pantografie. Czujniki te biegnąć wzdłuż przewodów mierzyć będą naprężenia oraz temperaturę.

„Ogromną zaletą systemu optycznego jest to, że z łatwością można go wykorzystywać w sąsiedztwie wysokich napięć i nie trzeba obawiać się problemów z izolacją.” – stwierdził Grattan.

Grupę naukowców wspiera ekspert do spraw kolejnictwa David Johnson, a ze strony przemysłu: Brecknell Willis, Morganite Electrical Carbon, a także Network Rail oraz Rail Safety and Standards Board.

„Naszym celem jest przekonanie inżynierów kolei, że nasze rozwiązanie jest odpowiednie do pomiarów i będziemy z nimi współpracować, by udoskonalić system i uczynić go użytecznym w dłuższej perspektywie czasu.” – stwierdził Grattan.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także