
Japoński producent silników, firma Nidec opracowała pierwszy na świecie system napędowy z bezmagnesowym silnikiem o zmiennej reluktancji (SR) zasilanym przez falownik wykorzystujący węglik krzemu (SiC).
Nidec ogłosił, że prototyp o mocy 44kW chłodzony jest cieczą. Dzięki zastosowanym technologiom zajmuje o 32% mniej miejsca niż dotychczas znane systemy oraz waży aż o 31% mniej.
Japończycy uważają, że rozwój technologii może doprowadzić do powstania nowej technologii układów napędowych, które będą kompaktowe, lekkie i wykażą niski pobór mocy. W porównaniu do falowników wykorzystujących tradycyjne półprzewodniki krzemowe, urządzenia oparte na węgliku krzemu wykazują mniejsze straty mocy, posiadają lepszą wytrzymałość cieplną i większe pojemności prądowe.
W przyszłym roku Nidec planuje rozwój zintegrowanego systemu napędowego z przetwornicą zabudowywaną wewnątrz obudowy silnika.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Falowniki - coraz większa konkurencja na krajowym rynku
Przemienniki częstotliwości produkcji Vacon z oferty Telko-Poland Falowniki są stosowane coraz powszechniej ze względu na rosnące...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-