Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-03-25 | Ostatnia aktualizacja: 2009-03-25
Pióro do badania wyładowań elektrycznych w silnikach

Pióro do badania wyładowań elektrycznych w silnikach
Wyładowania elektryczne są wynikiem przepływu prądu z wału silnika do uziemienia przez łożysko, co wywołuje erozję elektryczną, degradację środka smarnego i ostatecznie uszkodzenie łożyska. Problem ten zyskuje na znaczeniu wraz ze wzrostem liczby wykorzystywanych napędów o zmiennej częstotliwości (VFD).
Jak dotąd, jedynymi sposobami wykrywania uszkodzeń tego rodzaju było wymontowywanie podejrzanych łożysk i gruntowne ich badanie (często już po awarii sinika), albo użycie oscyloskopu. Jednakże szczególnie ta druga metoda wymaga ogromnego doświadczenia, a przy tym wymaga czasochłonnego przymocowywania czujników do silnika.
Detektor wyładowań elektrycznych SKF w kształcie pióra TKED 1 został zaprojektowany tak, by trzymany w pobliżu silnika zliczał wyładowania elektryczne, a wyniki wyświetlał na ekranie LCD. Zliczanie może odbywać się nieprzerwanie, albo być ograniczone do 10, czy 30 sekundowych okresów, co pozwala porównywać wyniki z tymi uzyskanymi dla tego samego silnika wcześniej, albo dla innego, choć podobnego silnika.
Zasilane bateriami, kieszonkowe pióro EDD zastosowane w programie profilaktyki czynnej w utrzymaniu ruchu pomaga w wykrywaniu łożysk narażonych na uszkodzenia i pozwala na zapobieganie wielu nieplanowanym przestojom maszyn.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- SKF

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Bosch Rexroth dostarcza napęd hydrauliczny urządzeń pokładowych do trzech...
W ramach zawartej w 2019 roku umowy z Morską Stocznią Remontową Gryfia SA, firma Bosch Rexroth Sp. z o.o. dostarcza w 2020 roku napędy ...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-