
Konsorcjum brytyjskich firm konstruuje trakcyjny silnik reluktacyjny przełączalny (SRM) nowej generacji dla pojazdów elektrycznych przyszłości. Konstrukcja nowych silników wolna będzie od magnesów ziem rzadkich, na których bazują dzisiejsze silniki, a które w ostatnich latach podrożały dziesięciokrotnie.
W skład konsorcjum wchodzą, między innymi: Jaguar Land Rover (JLR), Ricardo oraz Cobham Technical Services.
Zasadniczym wyzwaniem dla konstruktorów jest stworzenie silnika o dostatecznej gęstości momentu obrotowego, który będzie przy tym na tyle cichy, by mógł być instalowany w luksusowych pojazdach.
Cobham odpowiedzialne będzie za stworzenie specjalnego oprogramowania do symulacji oraz przejęcie od pozostałych partnerów metodologii konstruowania, symulowania i analizowania wydajności lekkich silników trakcyjnych o dużej sprawności. W oparciu o oprogramowanie Cobham, inżynierowie z JLR i Ricardo zaprojektują i zbudują prototyp trakcyjnego silnika reluktacyjnego przełączalnego (SRM) dla luksusowych pojazdów hybrydowych.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Różne wymagania – adaptacyjna produkcja, czyli maszyny specjalnego...
W przypadku firmy konstruującej maszyny specjalnego przeznaczenia, takiej jak Singer & Sohn, sukces zależy od możliwości szybkiego i skutecznego...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-