Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-09-06  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-09-06
Pojazdy elektryczne przyszłości napędzane silnikami SRM bez magnesów ziem rzadkich
trakcyjny silnik reluktacyjny przełączalny (SRM)
trakcyjny silnik reluktacyjny przełączalny (SRM)

Konsorcjum brytyjskich firm konstruuje trakcyjny silnik reluktacyjny przełączalny (SRM) nowej generacji dla pojazdów elektrycznych przyszłości. Konstrukcja nowych silników wolna będzie od magnesów ziem rzadkich, na których bazują dzisiejsze silniki, a które w ostatnich latach podrożały dziesięciokrotnie.

W skład konsorcjum wchodzą, między innymi: Jaguar Land Rover (JLR), Ricardo oraz Cobham Technical Services.

Zasadniczym wyzwaniem dla konstruktorów jest stworzenie silnika o dostatecznej gęstości momentu obrotowego, który będzie przy tym na tyle cichy, by mógł być instalowany w luksusowych pojazdach.

Cobham odpowiedzialne będzie za stworzenie specjalnego oprogramowania do symulacji oraz przejęcie od pozostałych partnerów metodologii konstruowania, symulowania i analizowania wydajności lekkich silników trakcyjnych o dużej sprawności. W oparciu o oprogramowanie Cobham, inżynierowie z JLR i Ricardo zaprojektują i zbudują prototyp trakcyjnego silnika reluktacyjnego przełączalnego (SRM) dla luksusowych pojazdów hybrydowych.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Drives and Controls
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :