Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2023-03-02  |  Ostatnia aktualizacja: 2023-03-02
Rekordowa gęstość mocy silnika elektrycznego

Brytyjski producent układów napędowych Equipmake zaprezentował ultralekki silnik elektryczny, którego cechuje największą gęstość mocy na świecie. Silnik HPM-400 został zaprojektowany do wysokowydajnych zastosowań kosmicznych, lotniczych i morskich.

Silnik o dużej mocy zawiera kilka innowacji technologicznych, które zrodziły się z potrzeby wytrzymywania ekstremalnych przyspieszeń, które czynią go odpowiednim do innych wymagających aplikacji. Silnik osiąga prędkość maksymalną 20 000 obr./min. i szczytowy stosunek mocy do momentu obrotowego 400 kW/250 Nm, ważąc przy tym zaledwie 30 kilogramów. W połączeniu z dedykowanym falownikiem z węglika krzemu całkowity ciężar kompletnego systemu wynosi zaledwie 40 kilogramów.

- Ze względu na pierwotne przeznaczenie związane z zasilaniem pompy paliwa rakietowego HPM-400 oferuje kilka innowacji w porównaniu do konwencjonalnych napędów, dzięki czemu idealnie nadaje się do zastosowań kosmicznych, lotniczych i morskich - powiedział dyrektor generalny Equipmake, Ian Foleya - Po pierwsze, cały pakiet jest ultralekki i zdolny wytrzymywać niewiarygodne przyspieszenia. Po drugie natomiast, falownik musi działać w próżni oraz być zasilany wysokim napięciem, z racji tego iż wymaga dużej mocy.

Silnik utrzymuje wewnętrzne ciśnienie powietrza i został zaprojektowany tak, aby je znieść, gdy porusza się pomiędzy granicą atmosfery i próżni kosmicznej. Doprowadziło to do powstania kompaktowej cylindrycznej obudowy z powłoką z włókna węglowego zarówno dla silnika, jak i falownika.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także