Brytyjski producent układów napędowych Equipmake zaprezentował ultralekki silnik elektryczny, którego cechuje największą gęstość mocy na świecie. Silnik HPM-400 został zaprojektowany do wysokowydajnych zastosowań kosmicznych, lotniczych i morskich.
Silnik o dużej mocy zawiera kilka innowacji technologicznych, które zrodziły się z potrzeby wytrzymywania ekstremalnych przyspieszeń, które czynią go odpowiednim do innych wymagających aplikacji. Silnik osiąga prędkość maksymalną 20 000 obr./min. i szczytowy stosunek mocy do momentu obrotowego 400 kW/250 Nm, ważąc przy tym zaledwie 30 kilogramów. W połączeniu z dedykowanym falownikiem z węglika krzemu całkowity ciężar kompletnego systemu wynosi zaledwie 40 kilogramów.
- Ze względu na pierwotne przeznaczenie związane z zasilaniem pompy paliwa rakietowego HPM-400 oferuje kilka innowacji w porównaniu do konwencjonalnych napędów, dzięki czemu idealnie nadaje się do zastosowań kosmicznych, lotniczych i morskich - powiedział dyrektor generalny Equipmake, Ian Foleya - Po pierwsze, cały pakiet jest ultralekki i zdolny wytrzymywać niewiarygodne przyspieszenia. Po drugie natomiast, falownik musi działać w próżni oraz być zasilany wysokim napięciem, z racji tego iż wymaga dużej mocy.
Silnik utrzymuje wewnętrzne ciśnienie powietrza i został zaprojektowany tak, aby je znieść, gdy porusza się pomiędzy granicą atmosfery i próżni kosmicznej. Doprowadziło to do powstania kompaktowej cylindrycznej obudowy z powłoką z włókna węglowego zarówno dla silnika, jak i falownika.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
4 powody, dla których warto standaryzować falownikowe układy napędowe
Stając przed doborem przemiennika częstotliwości do układu napędowego maszyny, poza podstawowymi pytaniami na temat napięcia zasilania, rodzaju...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-