Hyundai zaprezentował DAL-e, zautomatyzowanego robota mającego być propozycją osobistego asystenta dla człowieka. DAL-e to kompaktowe urządzenie o wymiarach 1160x600x600 mm i wadze 80 kg, które może poruszać się po sklepach i może być zaprogramowane w taki sposób, aby oferowało usługi dostosowane do potrzeb klienta.
Mobilny robot jest wspierany przez technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, w tym przetwarzanie języka oraz rozpoznawanie twarzy. Obecnie prezentowany jest w jednym z salonów firmy położonym w Seulu.
Maszyna jest w stanie samodzielnie komunikować się z ludźmi, odciążając specjalistów ds. sprzedaży. Dzięki możliwości rozpoznawania twarzy jest również przydatny w kontekście pandemii COVID-19 i detekcji klientów unikających noszenia maseczki.
Według Dong Jin Hyuna, wiceprezesa i szefa Laboratorium Robotyki w firmie Hyundai, DAL-e ma szansę stać się idealnym kandydatem do prezentowania spójnych komunikatów klientom w sposób bardziej subtelny i osobisty niż są w stanie wykonywać to konwencjonalne roboty.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- zdnet

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Cobot – co to właściwie jest?
Definiowanie Cobota zaczynamy od sprawdzenia jak opisują go Normy. Na początek weryfikujemy normę „ISO 10218-1 Wymagania bezpieczeństwa dla...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-