Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-05-06 | Ostatnia aktualizacja: 2008-05-06
Samochód ‘uszyty na miarę’ w pięć dni

Samochód ‘uszyty na miarę’ w pięć dni
„Przemysł motoryzacyjny zdąża już obecnie w tym kierunku i myślę, że zobaczymy tak produkowane samochody już w 2015 roku,” – powiedział Glenn Parry z Bath University, jeden z liderów projektu.
Jego zespół założył, że klient ma wejść do salonu w poniedziałek, zamówić konkretny, dopasowany do siebie samochód i odebrać go w piątek.
Uczestnicy projektu ILITP badają możliwość zastąpienia karoserii będącej monolitem kilkoma standaryzowanymi wymiennymi modułami, jak: komora silnika, przednia część kabiny, tylna część kabiny i maska.
Naukowcy opracowali nową szybką, precyzyjną i bardzo trwałą metodę łączenia stalowych elementów karoserii na zimno. Złożona z modułów karoseria jest pokrywana specjalną powłoką, która zapewnia jej integralność i trwałość.
„Ludzie lubią lśniące samochody, a dzięki tym materiałom można wyeliminować konieczność malowania, co pozwoli skrócić cykl produkcyjny.” – powiedział Parry.
Również kabina będzie miała charakter modułowy tak, by można ją było łatwo i szybko dostosowywać do potrzeb klienta.
„Tradycyjnie, to diler składa zamówienie. My chcemy, by robił to bezpośrednio klient,” – powiedział Parry. Dostanie on u dilera do wypełnienia komputerowy formularz.
Obecnie naukowcy pracują nad interoperacyjnością systemu, by każdy diler dysponujący swoim oprogramowaniem mógł mieć do niego dostęp. Wszystko, począwszy od siedzeń, a na silniku skończywszy może być zamawiane pod klienta.
„Może to również przynieść korzyści rynkom: europejskiemu i amerykańskiemu, gdzie dziś producenci transportują swoje produkty na duże odległości.” – powiedział Parry. „Będziesz musiał mieć duże zakłady produkcyjne zarówno w Europie jak i Stanach Zjednoczonych. Producenci komponentów będą musieli również lokować swe zakłady w okolicy, by możliwie skrócić czas dostawy.”
„Przemysł motoryzacyjny jest dla Europy niezwykle ważny,” – powiedział Parry. „Jeśli w całości przeniesie się do Chin i Indii (jak Jaguar czy Land Rover), będzie to miało niekorzystny wpływ zarówno na europejską ekonomię, jak i społeczeństwo.”
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Nowoczesna technologia w fabryce z tradycją
Najnowocześniejsza technologia automatyki firmy B&R zapewniła zastrzyk energii szwedzkiej fabryce Hultafors – firmie o ponad stuletniej...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-