Powrót do listy wiadomości Dodano: 2013-03-11  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-03-11
Samochody elektryczne bez rzadkich metali
Nowy silnik IPM
Nowy silnik IPM

Japońska firma specjalizująca się w inżynierii ruchu, Yaskawa ogłosiła, że opracowała pojazd elektryczny, który eliminuje potrzebę stosowania magnesów neodymowych. Zamiast nich w nowym pojeździe używane są o wiele łatwiejsze do wytworzenia magnesy ferrytowe. Opracowanie tego typu pojazdu ma na cele zmniejszenie zużycia metali ziem rzadkich, takich jak neodym oraz dysproz, których ceny w ostatnich latach wahają się w dużych granicach, w związku z dominacją na ich rynku Chin.

Firma użyła swojego nowego podejścia w produkcji prototypowego silnia widocznego na zdjęciu. Posiada on regulowaną moc wyjściową aż do 45kW (peak 80kW) oraz moment obrotowy na poziomie 200Nm. Waży zaledwie 60kg i obraca się z maksymalną prędkością 1200rpm.

Silnik IPM (Interior Permanent Magnet), o którym mowa, w rotor wbudowane ma magnesy ferrytowe. Gęstość uzwojenia stojana została zwiększona dzięki użyciu prostokątnych przewodów nawojowych, a obwód magnetyczny wirnika został zoptymalizowany względem silników „neodymowych" z porównywalnymi wymiarami zewnętrznymi.

Yaskawa mówi, że optymalizacja formy oraz rozmieszczenia magnesów w rdzeniu silnika polepsza charakterystykę momentu obrotowego silnika oraz korzystnie wpływa na problem związany z rozmagnesowaniem w wińskich temperaturach,. Stojan posiada współczynnik laminacji o 30% wyższy niż w innych tego typu silnikach.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
drives.co.uk
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :