
Japońska firma specjalizująca się w inżynierii ruchu, Yaskawa ogłosiła, że opracowała pojazd elektryczny, który eliminuje potrzebę stosowania magnesów neodymowych. Zamiast nich w nowym pojeździe używane są o wiele łatwiejsze do wytworzenia magnesy ferrytowe. Opracowanie tego typu pojazdu ma na cele zmniejszenie zużycia metali ziem rzadkich, takich jak neodym oraz dysproz, których ceny w ostatnich latach wahają się w dużych granicach, w związku z dominacją na ich rynku Chin.
Firma użyła swojego nowego podejścia w produkcji prototypowego silnia widocznego na zdjęciu. Posiada on regulowaną moc wyjściową aż do 45kW (peak 80kW) oraz moment obrotowy na poziomie 200Nm. Waży zaledwie 60kg i obraca się z maksymalną prędkością 1200rpm.
Silnik IPM (Interior Permanent Magnet), o którym mowa, w rotor wbudowane ma magnesy ferrytowe. Gęstość uzwojenia stojana została zwiększona dzięki użyciu prostokątnych przewodów nawojowych, a obwód magnetyczny wirnika został zoptymalizowany względem silników „neodymowych" z porównywalnymi wymiarami zewnętrznymi.
Yaskawa mówi, że optymalizacja formy oraz rozmieszczenia magnesów w rdzeniu silnika polepsza charakterystykę momentu obrotowego silnika oraz korzystnie wpływa na problem związany z rozmagnesowaniem w wińskich temperaturach,. Stojan posiada współczynnik laminacji o 30% wyższy niż w innych tego typu silnikach.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- drives.co.uk

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Do czego służą magnesy ferrytowe?
Magnesy ferrytowe, często nazywane ceramicznymi z powodu ich sposobu produkcji, są jednymi z najczęściej wykorzystywanych rodzajów magnesów...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-