Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-07-06 | Ostatnia aktualizacja: 2010-07-06
Samodzielne bezzałogowe roboty wesprą Marines
Cztery samodzielne bezzałogowe pojazdy, zaprojektowane i zbudowane przez zespół naukowców z Virginia Tech przy użyciu linii produktów TORC Robotic Building Blocks, wezmą udział w lipcowych manewrach 2010 Rim of the Pacific (RIMPAC) na Hawajach.
Czternaście krajów, 34 okręty, pięć okrętów podwodnych, przeszło sto jednostek latających i 20 tysięcy ludzi weźmie udział w trwających od 23 czerwca do 1 sierpnia manewrach RIMPAC.
Marine Corps Warfighting Laboratory, Virginia Tech i TORC wspólnie zbudowały cztery samodzielne pojazdy wsparcia Ground Unmanned Support Surrogates (GUSS), które będą towarzyszyć plutonowi amerykańskich Marines
Te bezzałogowe pojazdy będą w stanie przewieźć do 1800 funtów z prędkością do pięciu kilometrów na godzinę. Pojazdy zostały zaprojektowane do zaopatrywania wojska tak, by zmniejszyć ciężar ładunku przenoszonego przez samych żołnierzy i umożliwić natychmiastową ewakuację z pola wali rannych i zabitych.
Virginia Tech i TORC, firma związana z uniwersytetem, współpracują z sukcesami od dłuższego czasu. Wspólnie, konstruowały samodzielne pojazdy na zawody DARPA Urban Challenge w 2006 i 2007 roku. „Celeme współpracy jest połączenie możliwości naukowych uniwersytetu i komercyjnych TORC.” – stwierdził Al Wicks z Virginia Tech. W 2007 roku, wspólnie skonstruowany pojazd zajął w DARPA Urban Challenge trzecie miejsce.
Cztery pojazdy GUSS wysłane na Hawaje są pochodnymi technologii powstałej na potrzeby zawodów DARPA Urban Challenge. Mocno udoskonalone zostały czujniki, jak również algorytmy percepcji, planowania i sterowania, umożliwiające nawigowanie w złożonych środowiskach.
Pojazdy startujące w Urban Challenge funkcjonują w przyjaznym środowisku, poruszając się po dobrze znanych drogach. Natomiast pojazdy GUSS wykorzystywane przez Marines na Hawajach funkcjonować będą „na bezdrożach i w nieprzyjaznym środowisku” – stwierdził Wicks. „Jest to dla samodzielnych pojazdów ogromny krok naprzód.” – dodał.
„Wierzę, że nasz rządowo-akademicko-przemysłowy zespół dostarczył jednostkom Marines rozwiązanie dobrze skrojone.” – stwierdził Michael Fleming z Virginia Tech, będący równocześnie CEO TORC.
Do stworzenie zmodyfikowanej wersji TORC AutonoNav, samodzielnego systemu nawigacji, odpowiadającego za zaawansowane zachowania taktyczne na bezdrożach, wykorzystano istniejący algorytm powstały w ramach współpracy TORC i Virginia Tech.
Szybkie stworzenie i przetestowanie pojazdów GUSS było możliwe dzięki wykorzystaniu linii produktów TORC Robotic Building Blocks. Umożliwiło to inżynierom z Virginia Tech zastosowanie gotowych, dostępnych technologii i skupienie się na zagadnieniach związanych ze zintegrowaniem całego systemu. Cały proces budowy trwał mniej niż rok, a pierwszy gotowy do testów prototyp powstał w sześć miesięcy. Kolejne trzy pojazdy powstały i dostarczone zostały w pięć miesięcy.
Zbudowany przez TORC WaySight jest podstawowym interfejsem operatora służącym do sterowania pojazdami GUSS. Z pomocą lekkiego, bo ważącego niespełna pół kilograma, przenośnego kontrolera, żołnierze mogą dowodzić bezzałogowymi pojazdami na kilka różnych sposobów. Operator może skorzystać z interfejsu WaySight, by szybko wyznaczyć nową trasę, przejąć zdalne sterowanie nad pojazdem, albo nakazać mu podążanie za operatorem w bezpiecznej odległości.
Projekt ten jest częścią pięcioletniego kontraktu zawartego pomiędzy Naval Surface Warfare Center Dahlgren Division i Virginia Tech.
(lk)
Czternaście krajów, 34 okręty, pięć okrętów podwodnych, przeszło sto jednostek latających i 20 tysięcy ludzi weźmie udział w trwających od 23 czerwca do 1 sierpnia manewrach RIMPAC.
Marine Corps Warfighting Laboratory, Virginia Tech i TORC wspólnie zbudowały cztery samodzielne pojazdy wsparcia Ground Unmanned Support Surrogates (GUSS), które będą towarzyszyć plutonowi amerykańskich Marines
Te bezzałogowe pojazdy będą w stanie przewieźć do 1800 funtów z prędkością do pięciu kilometrów na godzinę. Pojazdy zostały zaprojektowane do zaopatrywania wojska tak, by zmniejszyć ciężar ładunku przenoszonego przez samych żołnierzy i umożliwić natychmiastową ewakuację z pola wali rannych i zabitych.
Virginia Tech i TORC, firma związana z uniwersytetem, współpracują z sukcesami od dłuższego czasu. Wspólnie, konstruowały samodzielne pojazdy na zawody DARPA Urban Challenge w 2006 i 2007 roku. „Celeme współpracy jest połączenie możliwości naukowych uniwersytetu i komercyjnych TORC.” – stwierdził Al Wicks z Virginia Tech. W 2007 roku, wspólnie skonstruowany pojazd zajął w DARPA Urban Challenge trzecie miejsce.
Cztery pojazdy GUSS wysłane na Hawaje są pochodnymi technologii powstałej na potrzeby zawodów DARPA Urban Challenge. Mocno udoskonalone zostały czujniki, jak również algorytmy percepcji, planowania i sterowania, umożliwiające nawigowanie w złożonych środowiskach.
Pojazdy startujące w Urban Challenge funkcjonują w przyjaznym środowisku, poruszając się po dobrze znanych drogach. Natomiast pojazdy GUSS wykorzystywane przez Marines na Hawajach funkcjonować będą „na bezdrożach i w nieprzyjaznym środowisku” – stwierdził Wicks. „Jest to dla samodzielnych pojazdów ogromny krok naprzód.” – dodał.
„Wierzę, że nasz rządowo-akademicko-przemysłowy zespół dostarczył jednostkom Marines rozwiązanie dobrze skrojone.” – stwierdził Michael Fleming z Virginia Tech, będący równocześnie CEO TORC.
Do stworzenie zmodyfikowanej wersji TORC AutonoNav, samodzielnego systemu nawigacji, odpowiadającego za zaawansowane zachowania taktyczne na bezdrożach, wykorzystano istniejący algorytm powstały w ramach współpracy TORC i Virginia Tech.
Szybkie stworzenie i przetestowanie pojazdów GUSS było możliwe dzięki wykorzystaniu linii produktów TORC Robotic Building Blocks. Umożliwiło to inżynierom z Virginia Tech zastosowanie gotowych, dostępnych technologii i skupienie się na zagadnieniach związanych ze zintegrowaniem całego systemu. Cały proces budowy trwał mniej niż rok, a pierwszy gotowy do testów prototyp powstał w sześć miesięcy. Kolejne trzy pojazdy powstały i dostarczone zostały w pięć miesięcy.
Zbudowany przez TORC WaySight jest podstawowym interfejsem operatora służącym do sterowania pojazdami GUSS. Z pomocą lekkiego, bo ważącego niespełna pół kilograma, przenośnego kontrolera, żołnierze mogą dowodzić bezzałogowymi pojazdami na kilka różnych sposobów. Operator może skorzystać z interfejsu WaySight, by szybko wyznaczyć nową trasę, przejąć zdalne sterowanie nad pojazdem, albo nakazać mu podążanie za operatorem w bezpiecznej odległości.
Projekt ten jest częścią pięcioletniego kontraktu zawartego pomiędzy Naval Surface Warfare Center Dahlgren Division i Virginia Tech.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Science Daily

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Jak zautomatyzować każdy proces przemysłowy?
Automatyzacja procesów jest kluczem do obniżania kosztów produkcji. Nie zawsze jest to proste, bo na proces przemysłowy składa się wiele...
-
-
-
-