Na targach w Hanowerze SEW-Eurodrive ogłosił, że opracował i produkuje własne enkodery o wysokiej rozdzielczości do użytku w konstrukcjach swoich silników. Firma postawiła także na wytwarzanie dedykowanych olejów przekładniowych, które, jak twierdzi, znacznie poprawią smarowanie krytycznych elementów i zmniejszą zużycie napędów.
Enkodery inkrementalne SEW są włączone do modułowego systemu silnikowego DR. Dzięki integracji pomiędzy osłoną końcową a wentylatorem nie wpływają na zwiększenie rozmiarów silnika. Czujniki są dostępne dla silników asynchronicznych do 11 kW, a producent zamierza umożliwić także modernizacje z ich udziałem.
Enkodery dostępne z interfejsami HTL lub TTL zapewniają poziom ochrony IP66 i rozdzielczość 1024 impulsów na obrót. Sensory nie posiadają ruchomych części, co pozytywnie wpływa na ich niezawodność. SEW dopuszcza integrację kabla prowadzącego od czujnika temperatury silnika w wiązce enkodera, co znacząco upraszcza instalację.
Oleje przekładniowe SEW opracowano, aby zmniejszyć zużycie uszczelek i poprawić jakość warstwy smaru na kołach przekładni. Zostały zaprojektowane według specjalnej formuły opartej na dużym doświadczeniu firmy SEW i wprowadzone do obrotu komercyjnego po wielu testach.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przetwornica z serii VLT® AutomationDrive FC 302 jako alternatywa dla...
W każdej współczesnej fabryce mamy do czynienia z ruchem i jego kontrolą. Niezbędnym składnikiem każdej linii produkcyjnej, niezależnie od tego,...
-
Wprowadzenie do systemów ATS/SZR dla agregatów prądotwórczych
Agregaty prądotwórcze są niezbędne dla wielu sektorów gospodarki, zapewniając energię tam, gdzie tradycyjne sieci zawodzą. Kluczowe w sytuacjach...